Gå til innhold

Trenger noen bokforslag


Anbefalte innlegg

Skal ha særemne nå snart, og har tenkt meg et par temaer som kan være aktuelle.

 

1) Knyttet til oppvekst, overgangen fra ung til voksen.. Her har jeg bl.a. "Lasso rundt fru Luna", så nevnte mamma "Syndere i sommersola" av Sigurd Hoel.

 

2) Outsidere (i samfunnet). Eneste jeg har tenkt på til nå er "Doppler" av Erlend Loe.

 

Har dere noen forslag til bøker som kan knyttes til disse to temaene? Helst bra bøker ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal ha særemne nå snart, og har tenkt meg et par temaer som kan være aktuelle.

2) Outsidere (i samfunnet). Eneste jeg har tenkt på til nå er "Doppler" av Erlend Loe.

7031336[/snapback]

 

Min personlige anbefaling: Jonas av Jens Bjørneboe.

 

Herr Loe har vel etter min mening bare lyktes i å skrive brukbare greier for seg selv og kompisene sine, og har hatt en smule hell når det gjelder å treffe generasjonsfenomenet. Ingen stor forfatter, og blir nok ikke stående som et litterært navn...min mening, selvsagt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvis du skal ha om outsidere i samfunnet har du jo også bøkene om Elling. (om de ikke oppfattes som oppbrukte).

 

Oppvekst, der har du jo mange bøker, men det kan kanskje være greit å definere et tidsrom, enten for forfatterens levetid, eller for når du ønsker å skrive om i forhold til perioden for oppveksten (vikingetid, samtid etc)

Nå står det litt stille her for å komme med så mange forslag, men hvis du slenger på en epoke eller lignende så begynner kanskje hjernen min å virke igjen (det er lov å håpe;))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...