Gå til innhold

Studere i USA!


DON-ALD

Anbefalte innlegg

Jeg har meget lyst å studere i USA for ett år. Dette året fullfører jeg salg&service, og har tenkt å gå allmenn påbygning. Jeg har meget lyst å studere i USA.

Har noen peiling om dette? Blant annet økonomisk o.l., til vanlig så får jeg ikke stipend, får jeg da noe støtte fra staten om jeg studerer der til neste år da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil ikke faa stoette fra Laanekassen for det foerste aaret med mindre universitetet du begynner paa gir deg status som sophomore (2. aars student). Endel universiteter vil gi deg studiepoeng for fag du tar siste aaret paa vgs, slik at du kan faa stoette, men dette er opp til hvert enkelt universitet og er noe som du burde sjekke opp foer du soeker.

Lenke til kommentar

Det er absolutt mulig aa begynne paa universitetet etter aa ha tatt ett aar paa high school i USA, det er det jeg har gjort, men jeg bodde med foreldrene mine, noe som endrer situasjonen litt.

 

Det smarteste ville nok vaert aa tatt utvekslingsaaret paa high school for aa se om det er noe for deg aa bo i USA, det er mange som ikke trives her. Faa aaret godkjent, reis hjem til Norge for aa fullfoere tredjeklasse og russetid. Det vil ikke vaere noe problem for deg aa soeke paa universiteter i USA etter det.

Lenke til kommentar
Alle disse skolene befinner seg på Top 50 rankingene.

7040643[/snapback]

 

 

Over Offentlige skoler ja, men er ikke så mange offentlige skoler på den skikkelige topp 50-listen over universiteter i USA, og lånekassen godkjenner meg bekjent kun offentlige skoler.

7050890[/snapback]

 

Vel, både Harvard, Stanford, Yale og mange andre står på listen over tilleggsstipend. Er disse offentlige?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...