Gå til innhold

Jeg vil lage prosessorere ---> skal jeg til NTNU?


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-11-07 01:12, skrev spindle:

Vice:

Quote:


Og til informasjon så har det engelske begrepet "civil engineer" absolutt ingenting å gjøre med det norske begrepet "sivil ingeniør".


 

Det var det jeg mente da, med at det var fordelaktig å ha Master fremfor Civil Engineer (som er den korrekte oversettelsen av siv.ing, men som ingen utenfor skandinavia skjønner). Mange som har påpekt det lengre opp i tråden så jeg så ikke poenget i å gjenta problematikken.

 

 

Og til deg som sier at prof'ene legger alt arbeidet til de siste 3 ukene før eksamen: Det er vel strengt tatt opp til deg det blir slik. Det går ann å lese jevnt hele semesteret (men det er vanskelig.....jeg har et par harde uker forran meg nå :wink:

 

Jo, men hvor kommer ordet civil i civil engineer i fra? Civil i denne sammenheng kommer fra ordet civilisation, det er opprinnelig en fransk tittel(husker ikke hva den er, så jeg skal ikke prøve meg engang) som visstnok igjen kan spores tilbake til romerriket og utbyggingen av akvedukter etc.. Derav: den som bygger sivilisasjonen :smile:

 

Vel, lesingen er det minste problemet med et siv.ing studie. Det er ikke det som tar tid, det er diverse oppgaver, prosjekter etc som blir slengt ut mot slutten av semesteret for å sette de nye kunnskapene på prøve som tar tid. Dersom du leser historie eller tar et realfagstudium kan det godt være at din "teori" stemmer, evnt dersom du tar et av disse "papir" siv.ing studiene som NTNU etterhvert har blitt besudlet med.... f.eks siv.ing miljø(ettellerannet..) skulle tro at bellona hadde en finger med i spillet her, for å ikke nevne diverse typer datastudier(noen av dem forstår jeg hvorfor, men ikke alle) man kan få en siv.ing tittel for å ta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...