Gå til innhold

Skal ha nytt Hjemme kino anlegg!


Anbefalte innlegg

Jeg ska gå til anskaffelse av et nytt hjemmekino anlegg da..

 

De sterkeste kandidatene til hva jeg kjøper er

 

- Pioneer VSX-AX2A-S Forsterker

- Northridge høyttaler pakke

 

Tviler på at dette vil gi noe annet en bra lyd, men noen som har erfaring med disse høytaleren og forsterkeren? Noen som har en kommentar til dette oppsettet?

Kommer, logisk nok, hovedsaklig til å brukes til å se film..

 

Skulle egentlig ha E80 høytalere, men med litt om og men, så jeg at det frister mer med E100 settet.. Prisen var ikke så fryktelig mye mer heller!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde nok valgt en Harman/Kardon reciver framfor Pioneer.

H/K har store strømforsyninger i sine recivere,det har ikke Pioneer.

Se for eksempel på Harman/Kardon AVR-635. Den veier 18,6 kilo og trekker 1000 watt fra strømnettet.

Til sammenligning veier Pioneeren 16 kilo og trekker "bare" 460 watt.

H/K'en vil derfor drive de store fronthøyttalerne på en mye bedre måte. :)

Lenke til kommentar

THX er nok en av disse oppskrytte trebokstaversakronymene som ikke har noe spesielt stor praktisk eller hørbar betydning.

Tilogmed rævva PC høyttalersett smykkker seg med THX sertifisering og da er ikke dette noe kvalitetstegn i mine øyne...

 

Om du er ute etter en rå forsterker ville jeg tatt meg tid til en telefon til Norsk Audioteknikk, det kan være det er et godkjøp eller to på trappene der om dagen.

Ellers har du alltids AV torget ;)

Lenke til kommentar
Det er ikke sikkert det er antall watt som avgjør om en reciever er bra.

7033870[/snapback]

 

Det har du helt rett i.

At H/K og JBL passer som hånd i hanske er en kjent sak.

Regner med at siden trådstarter kjøper den JBL pakka,så er det LYDTRYKK han ønsker.

Der er Harman/Kardon konge. Pioneeren derimot spiller nok litt renere og penere,men har ikke samme trykket.

Lenke til kommentar

Har selv veldig god erfaring med både H/K og pioneer.. Så det hele blir litt vanskelig! Personlig føler jeg at pioneer gir ganske bra med trøkk i høytalerene.. Men er det så drøy forskjell på H/K og pioneer i dette tilfelle at jeg vil miste litt av gleden med E-100? Kan ikke tro at lyden vil være "klagbar" uansett valg?

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt.. :) Gikk for det oppsettet jeg satt opp i første post! Fikk fikk hørt/sett en del på oppsettet i HiFi butikken, og kan ikke si noe annet en at det var meget imponerende! H/K går gjerne bedre sammen med JBL som mangen av dere sier, men likte veldig godt lyden pioneeren ga fra seg!

Gleder meg nesten som en liten unge til det kommer nå! :D

Tusen takk for hjelp uansett! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...