SiRious Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg sitter her og finner ikke ut hvordan jeg kan brenne en 8GB ISO fil over på 2 x DVD'er. altså jeg kan ikke dele den opp fysisk, men jeg mener at Nero skal kunne dele den opp for meg? har hørt om det, men vet ikke hvordan. Kjører Nero 6.6.0.3
Dy§no Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 (endret) .............. Endret 3. mai 2007 av Govassa
SiRious Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Skrevet 7. oktober 2006 Kan Nero gjøre dette for meg? altså som når man skal innstalere et spill eller noe, deler det opp på flere disker, du må ha disk 2 for å fortsette å kopiere filen over til maskinen. det er en 8GB ISO fil
Pingla Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Kan du ikke brenne ISO-filen på en Double Layer (Dual layer) DVD-plate da? Da har du plass til 8,5GB med data.
SiRious Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Skrevet 7. oktober 2006 jeg har ikke dual layer plater, og de er ikke verdt det de koster heller.
qualbeen Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 du kan jo mounte fila, og så brenne ut halvparten? vil funke hvis det er data-cd. Er det en dvd derimot blir det mer trøblete.. Aner ikke om nero klarer å dele en dvd i 2 biter jeg - men det burde vel dukke opp en mld om at Nero har en slik funksjone hvis man prøver å brenne 8GB på en 4-GBs plate
SiRious Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Skrevet 7. oktober 2006 Kan jeg bruke winrar å dele den opp med?
kjehaako Skrevet 8. oktober 2006 Skrevet 8. oktober 2006 Det kan du, ja. Om du høyreklikker på ISO-filen, og velger 'Legg til arkiv', får du opp en del valg. Under 'Kompresjonsmetode' bør du velge 'Lagre', slik at det ikke tar et halvt år å pakke sammen før du brenner. Under komprimeringsvalget finner du 'Del opp i volum, bytes', som gjør at du kan få WinRAR til å lage to filer, som hver er på størrelsen til en DVD. Når du skal pakke de ut igjen, må begge filene ligge i samme mappe (evt. må du spesifisere hvor den andre filen ligger under utpakkingen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå