Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

lovligheten med bruke ekte bilmerker i spill


TommyGun77

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan umulig tenke meg at det kan by på problemer med mindre dere har tenkt å tjene penger på spillet. Bilspill som Racer og LFS flommer jo over med superrealistiske brukerutviklede kjøretøyer fra virkeligheten, noe som sikkert ikke hadde vært tilfelle hvis bilfabrikkene hadde sett mørkt på det.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Da ville jeg laget modellene med tanke på at de skal være lette å modifisere hvis dere skulle få avslag fra bilprodusentene. Husk dessuten at de ser generelt mørkt på skademodeller.

7016133[/snapback]

 

Er det derfor man ikke finner virkelige biler i Burnout?

Endret av henrik_s
Lenke til kommentar

Jeg tror nok det, ja. Ferrari har ikke noe ønske om at folk skal finne glede i å krønsje bilene deres inn i alt som rører på seg. Det finnes lite førstehåndsinfo om dette, men jeg mener å ha lest noen sitater opp gjennom tidene. Jeg tror også det kan ha litt med overtro å gjøre, jfr. Microsofts Space Simulator hvor utviklerne fikk lov til å bruke NASAS modeller, bare det ikke var mulig å kræsje.

 

EDIT: En annen god grunn til at det ikke er så veldig mange skikkelig avanserte skademodeller der ute, er nok også at disse krever sitt av maskinvaren. Ta f.eks. GT4, hvor den stakkars PS2-en har mer enn nok med å tyne ut grafikk over evne om den ikke skulle ha måttet regne ut skade og slitasje også ...

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Jeg tror nok det, ja. Ferrari har ikke noe ønske om at folk skal finne glede i å krønsje bilene deres inn i alt som rører på seg. Det finnes lite førstehåndsinfo om dette, men jeg mener å ha lest noen sitater opp gjennom tidene. Jeg tror også det kan ha litt med overtro å gjøre, jfr. Microsofts Space Simulator hvor utviklerne fikk lov til å bruke NASAS modeller, bare det ikke var mulig å kræsje.

 

EDIT: En annen god grunn til at det ikke er så veldig mange skikkelig avanserte skademodeller der ute, er nok også at disse krever sitt av maskinvaren. Ta f.eks. GT4, hvor den stakkars PS2-en har mer enn nok med å tyne ut grafikk over evne om den ikke skulle ha måttet regne ut skade og slitasje også ...

7016190[/snapback]

Krever ikke så mange CPU cycles ekstra å regne ut skade og slitasje :).

 

Utrolig at bilfabrikantene skal være så nøye på det med skademodeller da... Det er jo bare et spill :). Men til trådstarters spørsmål, hvis du lager et lite spill for skole formål som du ikke skal tjene penger på så kommer det neppe til å by på noen problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...