TommyGun77 Skrevet 6. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2006 Holder på med en hovedoppgave der vi skal lage et spill som har med en del biler, lurer derfor på lovligheten i å bruke ekte bilmerker som feks. bmw og audi? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Jeg kan umulig tenke meg at det kan by på problemer med mindre dere har tenkt å tjene penger på spillet. Bilspill som Racer og LFS flommer jo over med superrealistiske brukerutviklede kjøretøyer fra virkeligheten, noe som sikkert ikke hadde vært tilfelle hvis bilfabrikkene hadde sett mørkt på det. Endret 6. oktober 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 6. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2006 Spillprodusenter kjøper lisenser hvis de skal inkludere ekte biler. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2006 Vi skal søke om støtte når vi har kommet litt lengre og drømmen er å få det utgitt. Så ja vi håper på å tjene penger på det. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Da ville jeg laget modellene med tanke på at de skal være lette å modifisere hvis dere skulle få avslag fra bilprodusentene. Husk dessuten at de ser generelt mørkt på skademodeller. Endret 6. oktober 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 6. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Da ville jeg laget modellene med tanke på at de skal være lette å modifisere hvis dere skulle få avslag fra bilprodusentene. Husk dessuten at de ser generelt mørkt på skademodeller. 7016133[/snapback] Er det derfor man ikke finner virkelige biler i Burnout? Endret 6. oktober 2006 av henrik_s Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Jeg tror nok det, ja. Ferrari har ikke noe ønske om at folk skal finne glede i å krønsje bilene deres inn i alt som rører på seg. Det finnes lite førstehåndsinfo om dette, men jeg mener å ha lest noen sitater opp gjennom tidene. Jeg tror også det kan ha litt med overtro å gjøre, jfr. Microsofts Space Simulator hvor utviklerne fikk lov til å bruke NASAS modeller, bare det ikke var mulig å kræsje. EDIT: En annen god grunn til at det ikke er så veldig mange skikkelig avanserte skademodeller der ute, er nok også at disse krever sitt av maskinvaren. Ta f.eks. GT4, hvor den stakkars PS2-en har mer enn nok med å tyne ut grafikk over evne om den ikke skulle ha måttet regne ut skade og slitasje også ... Endret 6. oktober 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 Jeg tror nok det, ja. Ferrari har ikke noe ønske om at folk skal finne glede i å krønsje bilene deres inn i alt som rører på seg. Det finnes lite førstehåndsinfo om dette, men jeg mener å ha lest noen sitater opp gjennom tidene. Jeg tror også det kan ha litt med overtro å gjøre, jfr. Microsofts Space Simulator hvor utviklerne fikk lov til å bruke NASAS modeller, bare det ikke var mulig å kræsje. EDIT: En annen god grunn til at det ikke er så veldig mange skikkelig avanserte skademodeller der ute, er nok også at disse krever sitt av maskinvaren. Ta f.eks. GT4, hvor den stakkars PS2-en har mer enn nok med å tyne ut grafikk over evne om den ikke skulle ha måttet regne ut skade og slitasje også ... 7016190[/snapback] Krever ikke så mange CPU cycles ekstra å regne ut skade og slitasje . Utrolig at bilfabrikantene skal være så nøye på det med skademodeller da... Det er jo bare et spill . Men til trådstarters spørsmål, hvis du lager et lite spill for skole formål som du ikke skal tjene penger på så kommer det neppe til å by på noen problemer. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 GTA er vel det beste eksemplet på dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå