Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sterkere trådløs antenne på en ruter


Anbefalte innlegg

Hei alle samen

 

Har en trådløs ruter og sliter med dårlige signal og ustabilt nett. Har en linksys med 2 rundstråle antenner. Har 2 maskiner som står i forskjellige steder. Tanken er å kjøpe 2 directional antenner og koble en på hver pc.

 

Antenna jeg tenkte på da er : Antenne

 

Har hørt rykter at jeg må ha antenne i både pc og ruter, men stemmer dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei alle samen

 

Har en trådløs ruter og sliter med dårlige signal og ustabilt nett. Har en linksys med 2 rundstråle antenner.  Har 2 maskiner som står i forskjellige steder. Tanken er å kjøpe 2 directional antenner og koble en på hver pc.

 

Antenna jeg tenkte på da er : Antenne

 

Har hørt rykter at jeg må ha antenne i både pc og ruter, men stemmer dette?

7007641[/snapback]

 

HAr faktisk sett antenner på clas olson, der jeg tror du kan kjøpe antenner som passer din ruter.

Dette hjalp vel deg ikke så mye, men bare ett tips for billige antenner.

Lenke til kommentar
HAr faktisk sett antenner på clas olson, der jeg tror du kan kjøpe antenner som passer din ruter.

Dette hjalp vel deg ikke så mye, men bare ett tips for billige antenner.

7008173[/snapback]

 

 

Uansett takk for tipset, hadde faktisk ikke tenkt på clas olhson, men absolutt verd en titt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hei alle samen

 

Har en trådløs ruter og sliter med dårlige signal og ustabilt nett. Har en linksys med 2 rundstråle antenner.  Har 2 maskiner som står i forskjellige steder. Tanken er å kjøpe 2 directional antenner og koble en på hver pc.

 

Antenna jeg tenkte på da er : Antenne

 

Har hørt rykter at jeg må ha antenne i både pc og ruter, men stemmer dette?

7007641[/snapback]

 

Har gode erfrainger med denne antennen, har fått bra signal på steder det egentlig er dårlig signal. Men pass på at det er riktig plugg på nettverkskort og AP/router. Husk også på at det er en retningsantenne og at den da stråler kun i den retningen den står, noe som fører til dårligere/ikke noe signal f.eks bak denne om du kobler den til routeren.

 

For å svare på det siste spørsmålet ditt, så må du ikke ha en sånn antenne både på router og PC. Du kan først prøve å kjøpe en til PC`en og se om det blir bedre da.

Endret av rolvs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...