Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

120mb i tv-kabelen (Canaldigital)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men fiberen vil jo være best uansett! Fiberkabelen tåler jo opptil 1Gbit/s  fart eller 10Gbit/s, avhenger litt på hvilken kabel de forskjellige firmaene bruker!

7004843[/snapback]

 

Fair enough, men hva skal du med det i et privat hjem? Du må ha en del maskiner stående med nedlastinger hvis du skal utnytte alt det.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvilket utstyr som skiftes når dem oppgraderer til "EuroDOCSIS 3.0" ? Nye modem er vel en selvfølge. Et problem med cd sånn som det er i dag er vel at det virker som første hopp etter meg ut på nettet er veldig ustabilt. Ping varierer fra 5-80. Kan dette ha noe med at utstyr er overbelastet lr ?

Endret av Ulven
Lenke til kommentar

Det blir nytt modem til hver bruker ja. Ellers må vel sentralene fornyes.

 

 

"Canal Digitals system vil fungere ved at en node med en kapasitet på ca. 500 Mb/s blir satt til å betjene opptil 500 husstander."

 

Bare meg som synes dette er latterlig lite? Greit nok at ikke alle utnytter makshastigheten sin samtidig, men 1 Mb/s i gjennomsnitt på hver holder ikke til at alle skal kunne stream HD-klipp samtidig engang, ikke bare fildeling som rammes. Å "reklamere med" 120 Mb/s i et slikt nett blir bare tull.

 

Nei, vil heller at man kan kreve minimumshastigheter. Hva med et krav om at hver bruker til enhver tid skal få MINIMUM 10 Mb/s opp/ned uavhengig av type bruk og med full nettnøytralitet?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det blir nytt modem til hver bruker ja. Ellers må vel sentralene fornyes.

 

 

"Canal Digitals system vil fungere ved at en node med en kapasitet på ca. 500 Mb/s blir satt til å betjene opptil 500 husstander."

 

Bare meg som synes dette er latterlig lite? Greit nok at ikke alle utnytter makshastigheten sin samtidig, men 1 Mb/s i gjennomsnitt på hver holder ikke til at alle skal kunne stream HD-klipp samtidig engang, ikke bare fildeling som rammes. Å "reklamere med" 120 Mb/s i et slikt nett blir bare tull.

 

Nei, vil heller at man kan kreve minimumshastigheter. Hva med et krav om at hver bruker til enhver tid skal få MINIMUM 10 Mb/s opp/ned uavhengig av type bruk og med full nettnøytralitet?

7013292[/snapback]

 

Egentlig er det ikke så atterlig lite som det kan høres ut, det er ikke så voldsomt høy gjennomsnittshastighet på internettlingjer selv om de har høy båndbredde.

 

Når det er sagt synes jeg CD sin holdning til fildeling er litt tåpelig, det er for dumt å tilby en viss båndbredde, og klage på at fildeling "ødelegger" fordi folk faktisk bruker båndbredden, om det er et problem, så får de oppgradere kapasiteten.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...