Gå til innhold

80 GB ikke 120 hos Elkjøp


Anbefalte innlegg

Kjøpte en Packard Bell 4927 til min datter på Elkjøp tirsdag. Det sto i deres avis at den hadde 120 GB disk. Sjekket nå og der var 66.7 GB på den! Det er muligens en 80 GB disk, men det er langt unna det det skulle være! Ser på nettsiden der står 80 GB men med henvendelse i butikk og sjekk i avisa før kjøp, var det 120 GB som ble lovet. Sendte dem mail nå. Skal bli spennende å se hva de sier!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte en Packard Bell 4927 til min datter på Elkjøp tirsdag. Det sto i deres avis at den hadde 120 GB disk. Sjekket nå og der var 66.7 GB på den! Det er muligens en 80 GB disk, men det er langt unna det det skulle være! Ser på nettsiden der står 80 GB men med henvendelse i butikk og sjekk i avisa før kjøp, var det 120 GB som ble lovet. Sendte dem mail nå. Skal bli spennende å se hva de sier!

7003657[/snapback]

sjekk i BIOS hvilken disk-størrelse den finner.

 

Det kan hende at de resterende GB er brukt til en Recovery partisjon

Lenke til kommentar
Kjøpte en Packard Bell 4927 til min datter på Elkjøp tirsdag. Det sto i deres avis at den hadde 120 GB disk. Sjekket nå og der var 66.7 GB på den! Det er muligens en 80 GB disk, men det er langt unna det det skulle være! Ser på nettsiden der står 80 GB men med henvendelse i butikk og sjekk i avisa før kjøp, var det 120 GB som ble lovet. Sendte dem mail nå. Skal bli spennende å se hva de sier!

7003657[/snapback]

Holder de ikke hva de lover har du vel plikt til å få penger tilbake, eller ny pc?

 

Eller tar jeg helt feil nå?

 

Villedende reklamer forekommer alltid, men hvordan er det med kjøper i etterkant av kjøpet?

Lenke til kommentar
Kjøpte en Packard Bell 4927 til min datter på Elkjøp tirsdag. Det sto i deres avis at den hadde 120 GB disk. Sjekket nå og der var 66.7 GB på den! Det er muligens en 80 GB disk, men det er langt unna det det skulle være! Ser på nettsiden der står 80 GB men med henvendelse i butikk og sjekk i avisa før kjøp, var det 120 GB som ble lovet. Sendte dem mail nå. Skal bli spennende å se hva de sier!

7003657[/snapback]

Holder de ikke hva de lover har du vel plikt til å få penger tilbake, eller ny pc?

Eller tar jeg helt feil nå?

Villedende reklamer forekommer alltid, men hvordan er det med kjøper i etterkant av kjøpet?

7003790[/snapback]

Hvis du ser bakerst ett sted i denne "avisa dems så står det at elkjøp tar forbehold om skrivefil og dette erstattes ikke eller noe lignende.... gjør altid det ;)

Lenke til kommentar
Kjøpte en Packard Bell 4927 til min datter på Elkjøp tirsdag. Det sto i deres avis at den hadde 120 GB disk. Sjekket nå og der var 66.7 GB på den! Det er muligens en 80 GB disk, men det er langt unna det det skulle være! Ser på nettsiden der står 80 GB men med henvendelse i butikk og sjekk i avisa før kjøp, var det 120 GB som ble lovet. Sendte dem mail nå. Skal bli spennende å se hva de sier!

7003657[/snapback]

Holder de ikke hva de lover har du vel plikt til å få penger tilbake, eller ny pc?

Eller tar jeg helt feil nå?

Villedende reklamer forekommer alltid, men hvordan er det med kjøper i etterkant av kjøpet?

7003790[/snapback]

Hvis du ser bakerst ett sted i denne "avisa dems så står det at elkjøp tar forbehold om skrivefil og dette erstattes ikke eller noe lignende.... gjør altid det ;)

7003809[/snapback]

Er vel regler for det selvom?

Lenke til kommentar

I dette tilfellet kan du kreve redusjon i pris, retting av feilen (dvs. at de setter inn disk som avertert), eller heving av kjøp. Det er opp til selger hvilken av disse mulighetene som brukes, men det er andre retningsliner for hvor lang tid slike typer reparasjoner osv. skal kunne ta utne at du får erstatningsvare i mellomtiden.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
På elkjøp kan man vel unasett heve kjøpet innen 30 dager?

 

Mener å huske at Elkjøp har et untak for datautstyr, så det tror jeg ikke er mulig.

7004254[/snapback]

Tror det var slik, men man har klage rett da...

Men se etter at det ikke er en recovery disk partisjon her også... så slipper du å dumme deg ut :p

 

Bruk partisjon magic eller Disk behandling i xp

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
På elkjøp kan man vel unasett heve kjøpet innen 30 dager?

 

Mener å huske at Elkjøp har et untak for datautstyr, så det tror jeg ikke er mulig.

7004254[/snapback]

 

 

Det gjelder bare mobiltelefoner.

 

Du har uansett rett til å få fikset problemet eller hevet kjøpet. El-kjip kan skrive hva de vil i avisa, men enkelte rettigheter er ufravikelige.

Lenke til kommentar

Her har det beklageligvis skjedd en kraftig trykkfeil, Kjøper har full rett til å returnere pcen og få pengene igjen siden elkjøp uansett har 30. dagers returrett.

 

Man kan også gå tilbake til butikken å høre om prisavslag - dette skal alle som har kjøpt denne maskinen som ønsker det kunne få :). Husker ikke nøyaktig hva beløpet var, men et sted mellom 300-500,- skulle jeg mene.

 

Packard Bell reserverer en viss mengde til recovery - så rett størrelse på disken er 80GB.

 

Er ikke gøy for oss selgere når slike ting skjer - men viktigste for oss er at det løser seg for de kundene som har kjøpt maskina :). Så er viktig at dere tar kontakt med lokale elkjøp'n for å løse problemet, de skal være klar over trykkfeilen der.

 

(Uttaler meg her som en selger fra elkjøp storo...ikkeno offisiell uttalelse dette her, om noen lurte).

Lenke til kommentar
På elkjøp kan man vel unasett heve kjøpet innen 30 dager?

 

Mener å huske at Elkjøp har et untak for datautstyr, så det tror jeg ikke er mulig.

7004254[/snapback]

30 dagers returrett, gjelder alt unntatt mobiltelefoner, samt produkter som selges med bindingstid (feks pc kjøpt med telenor adsl-binding og reduksjon i pris..).

Lenke til kommentar
I dette tilfellet kan du kreve redusjon i pris, retting av feilen (dvs. at de setter inn disk som avertert), eller heving av kjøp. Det er opp til selger hvilken av disse mulighetene som brukes, men det er andre retningsliner for hvor lang tid slike typer reparasjoner osv. skal kunne ta utne at du får erstatningsvare i mellomtiden.

 

-Stigma

7003966[/snapback]

 

Første tilbud jeg fikk: Gavekort på kr 500. Det sa jeg nei til. Andre tilbud: En ekstern harddisk. Sa nei siden jeg har 9 av dem. Så ble det stille en stund...

Så kom tredje tilbud. Jeg kunne få en HP 6086ea i stedet... Sa jeg ja til...

Lenke til kommentar
I dette tilfellet kan du kreve redusjon i pris, retting av feilen (dvs. at de setter inn disk som avertert), eller heving av kjøp. Det er opp til selger hvilken av disse mulighetene som brukes, men det er andre retningsliner for hvor lang tid slike typer reparasjoner osv. skal kunne ta utne at du får erstatningsvare i mellomtiden.

 

-Stigma

7003966[/snapback]

 

Første tilbud jeg fikk: Gavekort på kr 500. Det sa jeg nei til. Andre tilbud: En ekstern harddisk. Sa nei siden jeg har 9 av dem. Så ble det stille en stund...

Så kom tredje tilbud. Jeg kunne få en HP 6086ea i stedet... Sa jeg ja til...

7014993[/snapback]

 

Da var de greie med deg. de kunne gått på trykk feil og du har mulighet til å retunere varen. 500kr i gavekort er jo bra nok i seg selv syntes da jeg. men den som klager mest får mest :)

Lenke til kommentar

Sorry at jeg kanskje er litt "off topic" her, men jeg skjønner fortsatt ikke de som kjøper PC på Elkjøp og Expert! Ikke kan de noe om data mer enn det som står på speccen over prisen, aldri kan de hjelpe deg om du har noen spørsmål etter at du har kjøpt den, og for det tredje så går det minimum en måned fra maskinen din går i stykker til du får den igjen. Og jammen er du heldig om du slipper å betale for det!!

 

(sorry, har hatt et par dårlige erfaringer og følte bare for å få det ut, beklager)

Lenke til kommentar
Sorry at jeg kanskje er litt "off topic" her, men jeg skjønner fortsatt ikke de som kjøper PC på Elkjøp og Expert! Ikke kan de noe om data mer enn det som står på speccen over prisen, aldri kan de hjelpe deg om du har noen spørsmål etter at du har kjøpt den, og for det tredje så går det minimum en måned fra maskinen din går i stykker til du får den igjen. Og jammen er du heldig om du slipper å betale for det!!

 

(sorry, har hatt et par dårlige erfaringer og følte bare for å få det ut, beklager)

7016135[/snapback]

Sorry, men de fleste selgere kan utmerket med pc hos elkjøp. Det du sier er riktignok basert på egne erfaringer, og det forstår jeg - men det er faktisk ikke slik som hovedregel :).

 

(Hilsen en som kjenner til datakunnskapen på sin egen data-avdeling på elkjøp - på Storo i oslo).'

 

Og det var vel nok off topic for nå? _slutt_

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...