Gå til innhold

Acer Ferrari 1005WTMi


Arne And

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet litt mer om denne laptop'en og hva den duger til?

 

Jeg skal bytte fra stasjonær til bærbar. Jeg reiser litt men ikke mye, men tanken på en svært liten laptop frister mye.

 

Foruten vanlige jobb-ting skal jeg bruke den til å spille World of Warcraft. Jeg spiller ikke noen andre spill og kommer sikkert heller ikke å gjøre det på noen år fremover. Så benchmark'en må måles opp mot WoW.

 

Jeg er egentlig komfortabel med spesifikasojnene utenom 2 ting.

 

1. Er skjermkortet egentlig noe bra? Duger det til WoW?

2. Hva er oppløsningen på en slik skjerm?

 

Skjerm :12,1

Prosessor: Turion 64 2X TL60 (2.0Ghz)

Minne: 2048 mb

Harddisk: 160GB

Grafikk kort: ATI Mobility Radeon 1150 - 512MB delt

Vekt: 1,6 kg

Operativsystem: Windows XP Home Norsk

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil tro kortet duger helt greit til WoW, uten at jeg skal gå noe mer inn på det, da jeg ikke har lest om nevnte kort. Vil i alle fall tro det er bedre enn Intel GMA950 osv..

Oppløsningen er vel 1280x768//800. Maskinen har en 3 sider lang tråd her, også med en liten test :)

6999255[/snapback]

 

2 av de sidene omhandler vel 5000-serien, ikke 1000-serien, men testen er fin.

 

Oppløsnignen er forresten fin den og. 1280/768/800 er bra nok for min bruk.

 

Vil gjerne ha flere kommentarer angående skjermkortet. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det brukes et integrert skjermkort i en ellers så kraftig PC og min foreløpige konklusjon er at dette kortet er for svakt for å få noen glede ut av forholdsvis nye spill. Men jeg sliter som sagt med å finne informasjon om det.

Endret av Arne And
Lenke til kommentar
Nei, men kan vel tenkes at det er noe tilnærmet. Integrerte løsninger bør jo snart bli noe kraftigere. Men å dele 512mb med noe som dette, det er bortkastet. Kunne hatt 128/256mb dedikert, og det var det!

7002643[/snapback]

 

 

Takk for alle tilbakemeldinger. Slik jeg forstår det er X300 kjernen i dette skjermkortet. Og slik jeg leser andre tester og vurderinger av ATI Mobility Radeon X1100, som er tilnærmet like det som leveres i Ferrarien, er ikke dette spesielt bra for min tenkte bruk. Og at skjermkortet er såpass svakt gjør at jeg i det heletatt ikke ser Acer Ferrari 1005WTMi som et bra kjøp, med mindre du skal bruke den til alt annet enn spill.

 

Men jeg skal bruke lappisen til spill, like mye som jobbing og se film, så da er den uaktuell.

 

Så jeg droppa tanken på en ultraportabel i denne omgangen og har gått for en Dell Inspiron 9400 med 2GB RAM, WUXGA og Nvidia Go7900 GS heller, så jeg får mulighet til å være litt mer langsiktig hva angår spilling i tillegg.

Endret av Arne And
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...