Gå til innhold

Makspris på datatrafikk, finnes andre enn TeleN?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal kjøpe meg 3g telefon nå, trolig K800i. En av de tingene jeg ønsker 3g til, er å kunne koble mobilen til pcen og bruke den som modem.

Jeg kommer ikke til å gjøre dette ofte, så 3g-abbonement til 499kr hos Netcom er uaktelt, men de gangene jeg gjør det, kanskje ikke mer enn 1 gang måneden, blir det mye på en dag, sikkert 3-sifret antall MB. Å ha et abbonement uten makspris er derfor uaktuelt. Derfor er Telenors begrensning på 50kr per dag den riktige løsningen for meg, men alle de andre prisene de har er usannsynlig overpriset.

 

Finnes det noe annet teleselskap enn Telenor som har makspris på datatrafikk per dag (ved bruk av mobilen som modem til pc)?

Alle andre selskaper er av interesse, de kan umulig være dyrere enn Telenor.

 

(så det var en post lenger ned om billig datatrafikk, men prisen på selve datatrafikken kan godt være 5 eller 30kr per MB, det jeg leter etter er makspris per dag.

Endret av haj14
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Skal kjøpe meg 3g telefon nå, trolig K800i. En av de tingene jeg ønsker 3g til, er å kunne koble mobilen til pcen og bruke den som modem.

Jeg kommer ikke til å gjøre dette ofte, så 3g-abbonement til 499kr hos Netcom er uaktelt, men de gangene jeg gjør det, kanskje ikke mer enn 1 gang måneden, blir det mye på en dag, sikkert 3-sifret antall MB. Å ha et abbonement uten makspris er derfor uaktuelt. Derfor er Telenors begrensning på 50kr per dag den riktige løsningen for meg, men alle de andre prisene de har er usannsynlig overpriset.

 

Finnes det noe annet teleselskap enn Telenor som har makspris på datatrafikk per dag (ved bruk av mobilen som modem til pc)?

Alle andre selskaper er av interesse, de kan umulig være dyrere enn Telenor.

 

(så det var en post lenger ned om billig datatrafikk, men prisen på selve datatrafikken kan godt være 5 eller 30kr per MB, det jeg leter etter er makspris per dag.

6995793[/snapback]

 

Surfing på mobilen koster maks 20,- per dag, men volumpris for å koble opp via PC.

Med DataMania koster det maks 25,- per dag via PC.

Lenke til kommentar

Ser ut til at Netcom er det eneste alternativet, hvis det er et alternativ.

 

Ringte Netcom og fikk snakke med en konsulent som var under opplæring. Han visste først svært lite, men spurte seg frem og kom til konklusjonen at maksbeløpet på 20 kr kun gjelder ved wapping, ikke mobilen som et modem. Datamania hadde han ikke noe godt svar til. Betale 20kr i måneden for et maksbeløp på 25kr gir lite mening. Datamania er vel en tjeneste som skal ut.

 

Ringte for å høre om dette med Datamania, og siden jeg kom frem til en annen konsulent, spurte jeg han det samme spørsmålet som den første. Han visste ingenting om begrensningen på 20kr, og henvendte meg til Datamania. Viste han linken til der det står maksprisen er 20kr, og han skulle da høre med en som satt høyre oppe i systemet. Han fikk da til svar at 20kr grensning var reel, og også gjaldt når mobilen brukes som et modem via pc. Datamania skjønte ikke heller han vitsen med, trolig noe som nå går ut fordi det er satt en begrensning på alle abbonementer.

Jeg presiserte at makspris på mobil som moden var utelukkende avgjørende for hvilket selskap jeg velger, og han skulle derfor sjekke dette enda bedre opp.

jeg avventer skriftelig svar (på mail) fra konsulenten, krysser fingrene og håper på det beste.

 

Ser ut til at bare Telenor, og evt. Netcom, har slik dagsbegrensning.

Lenke til kommentar

Har du vurdert telenor sitt djuice allstar og/eller FriFiks. Det er ikke så dårlige priser på de abo da?

 

EDIT: En ting du virkelig bør sjekke er om det er 3G dekning der du har tenkt til å bruke mobilen som modem. Det er veldig få steder utenom byer som har dette nå... Tragisk!

Endret av yhagger
Lenke til kommentar

Takker for svar. Bør nok sjekke ut bedre hvordan det er med 3g-dekningen, er ikke i hovedsak i de store byene jeg hadde tenkt til å bruke mobilen som modem. I så fall må jeg finne meg en annen mobil enn K800i. Får håper de kommer med en oppfølger med både wifi og edge.

 

Maksbegrensningen til Netcom dekker ikke mobilen brukt som modem, men den kommer til å gjøre det. Fikk dette svaret fra netcom:

 

Data/Fax <[email protected]> to me

More options Oct 5 (3 days ago)

 

 

NetCom holder på å innføre maks-dagspriser på datatrafikk. En for mobilt konsum og en for pc og internett konsum. Per i dag dekker kun maksprisen mobilt konsum, og for enkelte kunder vil det derfor fortsatt være lønnsomt å benytte seg av DATAmania.

 

Når maks-dagspris på pc/internett konsum er implementer i våre systemer, vil vi informere kundene om dette, samt legge ned tjenesten DATAmania.

 

Mvh

Data/fax

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...