Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil med netverkskortet.. trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei

 

jeg har et stort problem,det integrerte netverkskortet( asus a8n-e)mitt ser ut til å ha forsvunnet.. den lokae tilkoblinga er borte, og kortet vieses ikke i "device manager".. Har sjekka i biosen om det er aktivert, og det er det..

 

Bak på netverkskoret, inne i selve tilkoblings hullet lyser det orange, i stede for grønt som det pleier.. :dontgetit:

 

Er på lan , så trenger sårt hjelp. fungerte for en uke siden når jeg brukte det sist, og har ikke gjort noen endringer siden den gang..

 

Kan noen hjelpe meg? hva er feil? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

jeg har et stort problem,det integrerte netverkskortet( asus a8n-e)mitt ser ut til å ha forsvunnet.. den lokae tilkoblinga er borte, og kortet vieses ikke i "device manager".. Har sjekka i biosen om det er aktivert, og det er det..

 

Bak på netverkskoret, inne i selve tilkoblings hullet lyser det orange, i stede for grønt som det pleier..  :dontgetit:

 

Er på lan , så trenger sårt hjelp. fungerte for en uke siden når jeg brukte det sist, og har ikke gjort noen endringer siden den gang..

 

Kan noen hjelpe meg? hva er feil? :(

6991856[/snapback]

 

Prøvd å installere den seneste driveren?

Lenke til kommentar
Hmm er det "chipset driver" jeg skal legge inn??.. finner ikke netversdriver på asus siden...

6992046[/snapback]

Har du vært inne i min datamaskin-nettverkstilkoblinger og sjekket der?

Hvis det har fungert før tror jeg ikke du behøver å innstallere nye.

Finnes det ikke en som kan dette der på lanet?

Lenke til kommentar
Hmm er det "chipset driver" jeg skal legge inn??.. finner ikke netversdriver på asus siden...

6992046[/snapback]

Har du vært inne i min datamaskin-nettverkstilkoblinger og sjekket der?

Hvis det har fungert før tror jeg ikke du behøver å innstallere nye.

Finnes det ikke en som kan dette der på lanet?

6992158[/snapback]

 

Det har fungert før ja, men feilen er at maskinen ikke finner kortet.. Finnes ikke i device manager(der man ser alt innhold i pc en).finnes heller ikke som du sa under netverkstilkoblinger.. Nei er et mindre privat lan.. så ingne å spørre..

Lenke til kommentar

Da vil du i devicemanger ha et gult utropstegn?

Jeg ville da ha lastet ned chipsetdrivere,evntuelt pakka de ut på desktoppen..Gått inn i devicemanger å installert derifra ved å trykke på det gule utropstegnet,Da vil den søke etter den spessielle driveren fo å installere den.Eventuelt be den søke på desktoppen hvis den ikke finner den..

Lenke til kommentar
Da vil du i devicemanger ha et gult utropstegn?

Jeg ville da ha lastet ned chipsetdrivere,evntuelt pakka de ut på desktoppen..Gått inn i devicemanger å installert derifra ved å trykke på det gule utropstegnet,Da vil den søke etter den spessielle driveren fo å installere den.Eventuelt be den søke på desktoppen hvis den ikke finner den..

6992249[/snapback]

 

ok..men det er ikke noe gult utropstegn der... finnes ikke noe netverkskort der i det heletatt...

 

Men hva kan det "orange" lyset bety?

Endret av mr.Lunarion
Lenke til kommentar
Da vil du i devicemanger ha et gult utropstegn?

Jeg ville da ha lastet ned chipsetdrivere,evntuelt pakka de ut på desktoppen..Gått inn i devicemanger å installert derifra ved å trykke på det gule utropstegnet,Da vil den søke etter den spessielle driveren fo å installere den.Eventuelt be den søke på desktoppen hvis den ikke finner den..

6992249[/snapback]

Hva står under networt adepter da?

Lenke til kommentar

Har 3 gule utropstegn i device manager, men det er helt andre ting(sm bus kontroller, pci memory controller, other pcibridge device).. under networt adepters står det trådløse netverkskortet mitt og 1394 tilkoblinga.. har sjekka i bios og netverkskortet er aktivert.. har også søkt etter ny maskinvare..

 

Noen som veit hva det vil si at det lyser ornage i netverks kortet( der man putter i kabelen)?¨

Lenke til kommentar
Har 3 gule utropstegn i device manager, men det er helt andre ting(sm bus kontroller, pci memory controller,  other pcibridge device).. under networt adepters står det trådløse netverkskortet mitt og 1394 tilkoblinga.. har sjekka i bios og netverkskortet er aktivert.. har også søkt etter ny maskinvare..

 

Noen som veit hva det vil si at det lyser ornage i netverks kortet( der man putter i kabelen)?¨

6992371[/snapback]

De gule sakene der må du fikse..så ordner det seg..

Lenke til kommentar
Har 3 gule utropstegn i device manager, men det er helt andre ting(sm bus kontroller, pci memory controller,  other pcibridge device).. under networt adepters står det trådløse netverkskortet mitt og 1394 tilkoblinga.. har sjekka i bios og netverkskortet er aktivert.. har også søkt etter ny maskinvare..

 

Noen som veit hva det vil si at det lyser ornage i netverks kortet( der man putter i kabelen)?¨

6992371[/snapback]

 

 

Mener det orange lyset indikerer hastigheten på nettverkskortet. Orange = 10mb Grønt = 100/1000 mb. Ikke sikker men tror det er slik.

Lenke til kommentar
Har 3 gule utropstegn i device manager, men det er helt andre ting(sm bus kontroller, pci memory controller,  other pcibridge device).. under networt adepters står det trådløse netverkskortet mitt og 1394 tilkoblinga.. har sjekka i bios og netverkskortet er aktivert.. har også søkt etter ny maskinvare..

 

Noen som veit hva det vil si at det lyser ornage i netverks kortet( der man putter i kabelen)?¨

6992371[/snapback]

De gule sakene der må du fikse..så ordner det seg..

6992478[/snapback]

 

Men kortet har jo fungert flott før... tror det alltid har vært gult der.. åssen fikser jeg de?

Endret av mr.Lunarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...