Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil med netverkskortet.. trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har et stort problem,det integrerte netverkskortet( asus a8n-e)mitt ser ut til å ha forsvunnet.. den lokae tilkoblinga er borte, og kortet vieses ikke i "device manager".. Har sjekka i biosen om det er aktivert, og det er det..

Bak på netverkskoret, inne i selve tilkoblings hullet lyser det orange, i stede for grønt som det pleier.. :dontgetit:

Er på lan , så trenger sårt hjelp. fungerte for en uke siden når jeg brukte det sist, og har ikke gjort noen endringer siden den gang..

Kan noen hjelpe meg? hva er feil? :(

Videoannonse
Annonse
Hei

jeg har et stort problem,det integrerte netverkskortet( asus a8n-e)mitt ser ut til å ha forsvunnet.. den lokae tilkoblinga er borte, og kortet vieses ikke i "device manager".. Har sjekka i biosen om det er aktivert, og det er det..

Bak på netverkskoret, inne i selve tilkoblings hullet lyser det orange, i stede for grønt som det pleier..  :dontgetit:

Er på lan , så trenger sårt hjelp. fungerte for en uke siden når jeg brukte det sist, og har ikke gjort noen endringer siden den gang..

Kan noen hjelpe meg? hva er feil? :(

6991856[/snapback]

Prøvd å installere den seneste driveren?

Hmm er det "chipset driver" jeg skal legge inn??.. finner ikke netversdriver på asus siden...

6992046[/snapback]

Har du vært inne i min datamaskin-nettverkstilkoblinger og sjekket der?

Hvis det har fungert før tror jeg ikke du behøver å innstallere nye.

Finnes det ikke en som kan dette der på lanet?

Hmm er det "chipset driver" jeg skal legge inn??.. finner ikke netversdriver på asus siden...

6992046[/snapback]

Har du vært inne i min datamaskin-nettverkstilkoblinger og sjekket der?

Hvis det har fungert før tror jeg ikke du behøver å innstallere nye.

Finnes det ikke en som kan dette der på lanet?

6992158[/snapback]

Det har fungert før ja, men feilen er at maskinen ikke finner kortet.. Finnes ikke i device manager(der man ser alt innhold i pc en).finnes heller ikke som du sa under netverkstilkoblinger.. Nei er et mindre privat lan.. så ingne å spørre..

Da vil du i devicemanger ha et gult utropstegn?

Jeg ville da ha lastet ned chipsetdrivere,evntuelt pakka de ut på desktoppen..Gått inn i devicemanger å installert derifra ved å trykke på det gule utropstegnet,Da vil den søke etter den spessielle driveren fo å installere den.Eventuelt be den søke på desktoppen hvis den ikke finner den..

Jeg ville da ha lastet ned chipsetdrivere,evntuelt pakka de ut på desktoppen..Gått inn i devicemanger å installert derifra ved å trykke på det gule utropstegnet,Da vil den søke etter den spessielle driveren fo å installere den.Eventuelt be den søke på desktoppen hvis den ikke finner den..

6992249[/snapback]

ok..men det er ikke noe gult utropstegn der... finnes ikke noe netverkskort der i det heletatt...

Men hva kan det "orange" lyset bety?

Endret av mr.Lunarion

6992249[/snapback]

Hva står under networt adepter da?

Har 3 gule utropstegn i device manager, men det er helt andre ting(sm bus kontroller, pci memory controller, other pcibridge device).. under networt adepters står det trådløse netverkskortet mitt og 1394 tilkoblinga.. har sjekka i bios og netverkskortet er aktivert.. har også søkt etter ny maskinvare..

Noen som veit hva det vil si at det lyser ornage i netverks kortet( der man putter i kabelen)?¨

Har 3 gule utropstegn i device manager, men det er helt andre ting(sm bus kontroller, pci memory controller,  other pcibridge device).. under networt adepters står det trådløse netverkskortet mitt og 1394 tilkoblinga.. har sjekka i bios og netverkskortet er aktivert.. har også søkt etter ny maskinvare..

Noen som veit hva det vil si at det lyser ornage i netverks kortet( der man putter i kabelen)?¨

6992371[/snapback]

De gule sakene der må du fikse..så ordner det seg..

Har 3 gule utropstegn i device manager, men det er helt andre ting(sm bus kontroller, pci memory controller,  other pcibridge device).. under networt adepters står det trådløse netverkskortet mitt og 1394 tilkoblinga.. har sjekka i bios og netverkskortet er aktivert.. har også søkt etter ny maskinvare..

6992371[/snapback]

Mener det orange lyset indikerer hastigheten på nettverkskortet. Orange = 10mb Grønt = 100/1000 mb. Ikke sikker men tror det er slik.

6992371[/snapback]

De gule sakene der må du fikse..så ordner det seg..

6992478[/snapback]

Men kortet har jo fungert flott før... tror det alltid har vært gult der.. åssen fikser jeg de?

Endret av mr.Lunarion

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...