Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trådløst gsm nettverk


Anbefalte innlegg

hei folkens

 

Bor desverre i et av landets få steder hvor det ikke tilbys bredbånd.

 

I denne forbindelse funderer jeg på å gå for mobilt kontor løsningen til telenor, hvor de tilbyr fast pris 500/mnd for en 500kbit hastighet, råtten deal, men jeg er i klisteret.

 

i tillegg må man handle nettverkskortet hvor jeg plasserer sim kortet, dette er et pcmcia kort som slottes inn i pc`n

 

jeg mener å ha lest et sted at man kan få tak i wlan kort med mulighet for sim kort, hvor kan jeg eventuelt få tak i det ..

 

er det noen som har andre forslag til konfigurasjon ?

 

jeg ønsker selfølgelig å sette opp denne løsningen som et trådløst nettverk, hvor alle pc i huset kan koble seg til trådløst.

 

takker for ideer, eksempler og løsninger

 

Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slenger meg på samme tråden.Jeg er i samme situasjon som trådstarter her..og vurderer også telenor's mobil kontor løsning eller eventuelt fra ice. netcom connect hadde også vært en grei løsning,men de har null 3g/edge dekning her. Jeg lurer også på hvor man får tak i de pci kortene som dette pcmcia kortet skal inn i(stasjonær pc). Er redd for å eventuelt kjøpe feil.Og når det gjelder ice som har 2gb begrensning pr mnd ,holder dette greit til kun surfing?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Her er den desidert enkleste (men dog dyreste) og mest stabile løsninger for de som ønsker delt EDGE/3G aksess.

 

SIM-kort rett i routeren. :thumbup:

 

Må kombineres med et mobilt kontor / netcom connect abn.

 

Telenor koster med fri aksess 549,-/mnd. Da får du SIM-kortet du trenger.

 

Netcom koster 499,-/mnd. Også her får du SIM-kort.

 

Med denne løsningen trenger du ikke noe kort i maskinene, kun nettverkstilgang

på vanlig måte (trådløs eller kablet).

 

http://www.nettec.no/sarian.htm

 

Disse løsningene brukes i pro-miljøer, butikker etc. og er veldig stabile.

 

I motsetning til d-link etc. man kjøper på komplett o.l....

 

:thumbup:

Endret av steveak
Lenke til kommentar

Heisann

 

Jeg har et Netcom Connect abonnement sammen med et Huawei E620 PCMCIA kort som fulgte med: https://netcom.no/privat/abonnement/connect.html

 

Sammen med denne har jeg en Linksys WRT54G3G router: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326286

 

På toppen av routeren stikker jeg inn PCMCIA kortet med SIM kort i og vips så har jeg router med 4 LAN porter og 54 mbps Wireless som er koblet til internett via Netcom sitt UMTS nett.

 

Jeg har brukt dette hjemme i ca et halvt år med 1-2 PC(er) koblet til. Var plaget med litt ustabilitet i starten, men etter at jeg oppgraderte firmaren til Huawei kortet ble alt veldig bra. Får stort sett opp mot maks hastighet (ca 40KB/s), og det fungerer bra for suring, nedlasting, ftp, bittorrent og alt annet jeg har prøvd.

 

Det hender at routeren henger seg så jeg må reboot den, men det er som regel etter at den har vært på i 24+ timer og jeg har flere torrents på store filer som står og går.

 

Det eneste jeg savner er høyere hastiget, men nå har jeg flyttet så jeg skal kvitte meg med dette å bestille ADSL :thumbup:

 

mvh

kristian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...