Gå til innhold

Fordele mikrofonene til 2 ulike inputs?

Fakeor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei ^^;

Jeg lurte på hvis det var en metode eller et program hvor man kunne fordele eller separere mikrofonene!

Jeg har nemlig 2 mikrofoner, men når jeg prøver 2player på Singstar på pcn, så synger lixom den ene mikrofonen for begge, og den andre for begge også!

Er det en metode hvor man kan dele de opp, så den ene mikrofonen "synger" for den ene, og den andre for den andre, altså for seg sjøl ;D

Takker for svar =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå tror jeg det har seg sånn at mikrofoninngangene på de fleste lydkort ikke støtter stereo. Mener at det må være sånn fordi jeg allerede har prøvd å installert en stereomic, men likevel kun får innspilt i mono (nøyaktig samme signal på høyre og venstre kanal).

Skrevet

Jeg bruker den mikrofon inputten foran på kabinettet og den bak som er intergrert i hovedkortet, går det for den samma? Singstar er ikke helt det samma uten 2 player, så venter på noen flere svar =)

Alt jeg trenger er jo at de fordeles, som 1player og 2player/mikrofon1 og mikrofon2... Det går jo ann å ha 2keyboards på samma hovedkort, så hvorfor ikke 2 mikrofoner?

Skrevet

Antakeligvis går input'en foran på samme inngang som den bak. Med andre ord vil det ikke la seg gjøre å "dele" mikrofonene med programvare...

Kanskje du kan kjøpe en billig mixepult. Sett mic 1 til venstre og mic 2 til høyre, og kjør mixepulten inn på linjeinngangen.

Skrevet (endret)

Jeg har et lydkort på pcn som har 5 dotter...

Men bare 1 av de er rosa/mikrofon... De andre er jo svart, grønn og en blå som er høytalere o.O

Og en gul TV out/in...

Betyr det at det ikke funker uten at jeg må skaffe et dobbelmikrofon input lydkort? >.<

E: + hovedkort bak og inputsa foran på kabinettet!

Endret av Fakeor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...