StianA Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Hei! Jeg har et problem i forhold til Terminalserver pr. device lisenser på en Windows 2003 Server. Den har delt ut lisenser til enheter som egetlig ikke skal ha lisenser. Noen har typisk logget seg på utenfra på terminalserveren fra en PC som normaltsett ikke skal brukes til dette. Nå sitter jeg med problemet at det ikke er flere lisneser igjen på serveren. Er det noen måte å fjerne disse maskinene slik at disse lisensene kan brukes til andre maskiner. Mener jeg har hørt at en kan gjøre noe i registry.
ftpman Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Absolutt enkleste er å ringe til MS og s at du skal reaktivere CAL'ene, tar deg 2-3 min.
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 Fjern devicene fra cal'en, eller forny cachen. Husk å deaktivere tilgang fra de maskinene du ikke vil skal ha lisens etterpå.
StianA Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Skrevet 12. desember 2006 Fjern devicene fra cal'en, eller forny cachen.Husk å deaktivere tilgang fra de maskinene du ikke vil skal ha lisens etterpå. 7252603[/snapback] Dette skjønte jeg ikke så mye av. Funka fint med å ringe til Microsoft for reaktivering,men vis det er en enklere måte vil jeg gjerne bruke den i stedet. Hvordan kan jeg fjerne devicene fra cal'ene eller fornye cachen? Kan ikke huske å ha sett noe slikt noen plass.
jh_ Skrevet 12. desember 2006 Skrevet 12. desember 2006 Det du kan gjøre er å fjerne følgende registry-oppføring på klient-maskinen: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSLicensing] Har lagt ved en .reg -fil som automatisk gjør dette for deg. På denne måten så vil klienten få 60 dager før den må re-aktiveres. Regfix.zip
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå