Gå til innhold

spørsmål angående led lys på hk


v0lume

Anbefalte innlegg

hallo jeg sitter her med en defekt maskin, og vet egentlig ikke hva som er feil, har postet i maskinen fungerer ikke og vi kommer egentlig ikke frem til annet enn at jeg må feilsøke og bytte ut komponenter og teste, noe jeg ikke har anledningen til.

 

det som skjer:

maskina starter opp, vifter og alt kjører, men ikke noe bilde.(virker som om maskina fryser seg, før den blei helt svart,frøys den under "hovedkort bildet") Dette kan bety så mangt. Men et spesiellt kjennetrekk er:

 

- Når jeg starter opp blinker ikke lysene på tastaturet , De skrur seg heller ikke på om jeg prøver caps lock.

 

Viser dette til at det må være hovedkortet som er defekt??

om det er det sender jeg hovedkortet rett inn til service.

takker for alle svar

Endret av woodno
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du bygget maskinen selv og er den ny?

 

Test å reset CMOS slik at bios nullstiller seg med dine komponenter installert.

 

For enkelhetsskyld, skal du flytte pin fra:

 

1 - 2 - 3

til

1 - 2 - 3

 

La den stå i noen sekunder og sett tilbake, boot og se om det hjelper. :cool:

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

Med hensyn til hovedkortled må du se i manualen til hovedkortet ller gå på produsentens hjemmeside for å se hva de betyr. Du har ikke gitt noen opplysninger om hvilke leds som lyser eller hvilke farver de har.

 

Har du pip-koder i høytaleren ved oppstart?

Hvis selvbygget, har du sjekket alle tilkoblinger (og at det er god kontakt og ingen brente punkter)? Har du sjekket at CPU-vifte sitter skikkelig, er uten støv (gjelder alle vifter) og svirrer rundt i normal fart?

 

 

Siden du har hatt en tidligere tråd. Kan du sette opp en oversikt over hva du har forsøkt (og resultat) og hva du er forhindret fra å forsøke, slik at vi slipper å komme med forslag du allerede har sjekket ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...