Gå til innhold

Erfaringer med Acer 273?


baquero

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg vurdere å kjøpe bærbar pc i størrelsesorden 15000 og vurderer en Acer 273. Etter det jeg kan skjønne virker dette som en grei allround maskin med grei utforming, vekt og batterilevetid.

 

Noen som har noen erfaringer de vil dele?

 

[ Denne Melding var redigert av: baquero på 2002-11-03 13:47 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt en Acer TM 273XC i ca tre uker, og er stort sett fornøyd. Batterilevetid på ca 2 1/2 time, behagelig tastatur og styreplate. Maskinen er stabil og støysvak (ihvertfall etter min mening).

 

Siden dette er min første bærbare PC, er det ikke like lett å vite hvordan jeg skal vurdere den - så du kan gjerne stille mer spesifikke spørsmål dersom det er noe spesielt du lurer på!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-04 07:48, skrev ngc6440:

Jeg har hatt en Acer TM 273XC i ca tre uker, og er stort sett fornøyd. Batterilevetid på ca 2 1/2 time, behagelig tastatur og styreplate. Maskinen er stabil og støysvak (ihvertfall etter min mening).


 

Takk for svar! Joda, dette var det jeg trodde. Det jeg lurer mest på er egentlig hvordan denne maskinen måler seg opp mot andre i samme prisklasse, ytelsesmessig. Men det er jo ikke alle som har benchmarks liggende. :eek:)

 

Men et par småting... Hvordan vil du si at den grafiske ytelsen er? Fungerer maskinen bra til avspilling av DVD/Divx etc.? Har du prøvd med ekstern skjerm? Hvordan er lydkvaliteten (signal og interne høytalere)?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-04 09:15, skrev baquero:


Men et par småting... Hvordan vil du si at den grafiske ytelsen er? Fungerer maskinen bra til avspilling av DVD/Divx etc.? Har du prøvd med ekstern skjerm? Hvordan er lydkvaliteten (signal og interne høytalere)?



 

Jeg bruker ikke PCen til spill, så det har jeg ikke prøvd, men er godt fornøyd med DVD-avspilling. Har ikke opplevd hakking. Ekstern skjerm har jeg bare koblet til en gang for moro skyld, men det gikk fint. Maskinen har ikke eget skjermkort, men deler med system-minnet, noe som noen ser på som negativt. Fordelen er jo at du i bios kan endre hvor mye minne skjermen skal ha.

 

De innebygde høyttalerne er ikke verdens beste, men helt greie til "vanlig" bruk. Har koblet til hodetelefoner, og får da en helt annen lydopplevelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...