Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor vanskelig å lakkere selv?


Style

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Nå er bilen snart i hus og jeg tenker grundig på å lakkere den om :hmm: Men tingen er at det blir litt dyrt å få sendt den bort for lakkering. Så jeg tenker på å gjøre det selv, Jeg har kansje 20 "lakkeringstimer" som erfaring, men dette er kun med matt militærlakk, men rasultatet har blitt ganske bra, jeg har definitivt lært å male uten at det renner etc..

Det jeg lurer på er hvor mye vanskligere er det å lakkere med blank lakk?? :innocent:

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si at det er temmelig vanskelig.

Unngå renning, få det til å dekke helt, unngå skjolder, unngå lakkstøv, unngå å ta i ny lakk før den har tørket osv ;)

 

Det er fullt mulig å få til et bra resultat selv, men det er en grunn til at vi har profesjonelle som driver med dette da, ikke regn med å få det bra første gangen, øvelse gjør mester :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kompressor på thorsov, 2k for en 50 liter, 3hk med 356l\m fri luftflyt, biltema proffsprøyte med overliggende kopp, lastebillakk fra Meca, 2k for ca 5l ferdig maling+ alt smådillet du trenger i tillegg, vannutskiller, slanger til kompressorn, dekkplast, maskeringsteip ect.

 

begyn i det små, ta flere tynne strøk heller en å regn med at det går brillefint med å prøve å gjøre som proffene, lakk ting som kan skrus av først, dører, panser, bakluker, takluker ect.

 

jeg har nå delt med deg min rute til suksess ^^

Lenke til kommentar
bengalakk er fyfy btw, lykke til med å få det av igjen ^^

 

btw marvil, så fin bil og tromel bremser?

:ermm:

7197499[/snapback]

 

Er standard på en vanlig golf 3. Man må få gti eller vr6 for å få disker bak. Med tanke på at GTI har bare 15hk mere , og forsikrignen er jo svindyrt bare gti skiltet står der, så er det fan meg ikke verdt det.

 

(har en makan bil som marvil, bare at den ikke ser halveis så bra ut :dribble: )

 

http://img236.imageshack.us/img236/3528/kuca006oy6.jpg

Lenke til kommentar

40 grader? hva?

jeg er lakkerer selv, i en sprøyteboks er det mellom 19 til 23 grader ca.+ det er en jevn gjennomstrømning av luft i boksen. blåser inn oppvarmet luft oven i fra og ned i golvet som suger det ut.er filter foran og etter.

Forarbeidet er nesten hele jobben, er ikke forarbeidet bra kan du bare glemme å få et fint resultat.

Får mangen jobber der kunden har pusset bilen selv, og sier at den er klar til lakk, jeg skal kun sprøyte.90% av dem jobbene ser helt jæ....... ut. dette på grunn av forarbeidet ikke blitt gjort sikkeligt.

du bør ha en kompressor me litt størrelse på ja, på en hvlp( high volum low pressure) sprøyte skal du ha nesten 2 kg inn på sprøyta hele tiden.

Du trenger og en vann og olje utskiller til kompressoren og, denne er det verd og bruke litt penger på.

selve sprøytingen er bare å øve, øvelse gjør mester som dem sier.

mitt tips er å lære den å bli kjennt me sprøyten, avstand fra objeket og hastighet, jevne og rolige bevegelser.

har lakkert i 4-5 år nå. og lærer noe nytt hver dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...