Gå til innhold

CS 1.6 server problemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har drevet cs server i mange år nå. Ja jeg vet hvordan jeg setter opp og konfigurerer cs server, ja vet jeg hvordan jeg åpner porter i routeren.

Jeg fikk adsl2+ for noen mnd siden, og da fikk jeg også en ny router. med denne fulgte det selvfølgelig masse problemer, men nok om det.

tidligere har jeg åpnet port 27015 tcp/udp og 27016 tcp/udp

Nå har jeg en Thompson Speedtouch 585i v6 denne har en slags "funksjon" hvor den allerede har en lang liste med programmer som er forhånds lagret i routeren. jeg prøvde oppføringen for Counter-strike og det fikk serveren på nett, MEN serveren blir IKKE listet i steam sine server lister. det går fint an å koble seg til serveren, både lokalt og via internett.

Jeg har reinstallert cs'en også et par ganger. merk dere at den kjøres på en linux maskin (FC4).

Jeg har også prøvd å installere cs serveren på en windows maskin, får kontakt med serveren fra internett da også men heller ikke da blir serveren listet i steam sine server lister. Dette gjorde jeg for å konstatere at det ikke var noe som sperret på linux maskinen, firewall og alt er slått av. noe som den ikke har trengt å være før.

så for å oppsumere det hele:

er det noen som har peilig på speedtouch routere og kanskje vet hvor dmz instillinger er, eller noen som har hatt samme problemet og har en løsning på det ?

Mvh

eXhaLes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...