Gå til innhold

får ikke opp harddisk i "min datamaskin"


Kron

Anbefalte innlegg

kjøpte nettopp en ny harddisk Samsung

jeg har satt den i pcen og montert kablene.

 

windows finner den men jeg får den ikke opp på min datamaskin slik at jeg kan formatere og bruke den.

 

er litt usikker på hvor jumperen skal være slik at det blir en slave. men jeg har prøvd hele rekka uten at noe mer skjer.

 

i oppstarten så står både den og min gamle som "master disk" regner med at dette er problemet. men hvordan jeg ordner det er jeg ikke sikker på.

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

forresten et spørsmål til. jeg satt jumperen

1234

5678

 

på 37^^

 

står på en liten lap jeg fikk med "Note :SATA 1.5Gb/s speed limit jumper setting(only for SATA 3.0Gb/s products)

 

er dette feil? burde jeg sette jumperen en annen plass? det står ikke på den lappen hva slags instilling de andre plassene gir deg.

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Installerte akkurat den samme disken på min maskin. Om du går inn på samsung sine hjemmesider finner du at at jumperen bare er nødvendig dersom det ikke fungerer uten. Dvs; valget mellom 1.5Gb/s og 3Gb/s skal egentlig gå automatisk, men i noen sjeldne tilfeller fungerer ikke dette. Da kan du tvinge den til 1.5Gb/s ved å bruke jumperen, om du har en gammel sata kontroller som ikke takler 3Gb/s.

 

Jeg har en gammel sata kontroller som bare takler 1.5Gb/s, men trengte ikke bruke jumperen likevel.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Eg har litt av det same problemet, men eg ville ikkje starte ein ny tråd i fare for å få kjekft for ikkje å søke i forumet. :!:

 

Eg 2 stk rimeleg nye Samsung Spinpoint 250GB. Begge bruker SATA, og eg skal hente ut nokre filer frå den eine, #1. Når eg koplar til #2 fungerer alt fint og det dukker opp i min datamaskin. Når eg koplar til #1 derimot, ligg disken i diskbehandling (men IKKJE i min datamaskin der eg vil ha den) med karakteristikken "dynamisk, ekstern disk"!

 

Kva er dette for noko, og kan nokon hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...