Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problem med linksys router


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nettopp kjøpt en "Linksys Wireless-N Broadband Router , 300 Mbps draft-802.11n". Og har problemer med den. Den er koblet opp trådløst og er oppe å går, men kommer ikke inn på nettet når jeg står på motsatt side av huset med den stasjonere pc'en eller laptopen. De på startit(databutikk) sa at dette var den beste routeren, men jeg opplevere det stikk motsatte. Noen som kunne hjulpet meg med dette problemet?

 

pc'ene og routeren står på hver sin side av huset, men det skal jo ikke ha så mye å si når dette skal være den beste routeren.

 

Mvh Marcelo

 

EDIT: Ja det er 30m fra den ene siden av huset til den andre, pluss at ruteren er oppe på andre etasje og pc'ene er i kjeleren og det er og brannmur mellom tak på kjeller og gulv på første etasje.

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg har nettopp kjøpt en "Linksys Wireless-N Broadband Router , 300 Mbps draft-802.11n". Og har problemer med den. Den er koblet opp trådløst og er oppe å går, men kommer ikke inn på nettet når jeg står på motsatt side av huset med den stasjonere pc'en eller laptopen. De på startit(databutikk) sa at dette var den beste routeren, men jeg opplevere det stikk motsatte. Noen som kunne hjulpet meg med dette problemet?

 

pc'ene og routeren står på hver sin side av huset, men det skal jo ikke ha så mye å si når dette skal være den beste routeren.

 

Mvh Marcelo

6967101[/snapback]

Har du 3 km langt hus har det noe å si ja.

 

Si hvor langt det er mellom ruter og pc så får topicen en litt annen vri.

Lenke til kommentar
EDIT: Ja det er 30m fra den  ene siden av huset til den andre, pluss at ruteren er oppe på andre etasje og pc'ene er i kjeleren og det er og brannmur mellom tak på kjeller og gulv på første etasje.

6967101[/snapback]

Du har en brannmur i mellom også ja, hmmm, det kan jo bli litt interessant.

Kan du prøve å sette routeren i første etasje, rett over stedet du skal ha datamaskinen?

Ja jeg vet du ikke får internett da, men det er bare for å teste.

Lenke til kommentar

Ja tingen er jo at jeg leier en kjellerleilighet og routeren står oppe hos hun jeg leier hos, sammen med modemet. Me har og prøvt å flytte routeren så nærme så muligt men jeg for ikke signal for det om. Nå står den ikke langt unna, men jeg trodde nå signalet skulle kunne gå rundt branmuren i og med at det skal ver så bra signal på denne routeren. Det var jo derfor jeg kjøpte denne routeren. Noen tips?

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar
Ja tingen er jo at jeg leier en kjellerleilighet og routeren står oppe hos hun jeg leier hos, sammen med modemet. Me har og prøvt å flytte routeren så nærme så muligt men jeg for ikke signal for det om. Nå står den ikke langt unna, men jeg trodde nå signalet skulle kunne gå rundt branmuren i og med at det skal ver så bra signal på denne routeren. Det var jo derfor jeg kjøpte denne routeren. Noen tips?

6967456[/snapback]

Det kommer jo litt annpå hva slags materiale den muren er lagd av da...

Lenke til kommentar

Jeg vett ikke helt hva den muren er laget av, men det sko ver så tett at det ikke kom noe igjenom, men tingen er at signalet til routeren skal jo kunne gå rundt, iallefall når me har satt routeren helt på hjørnet av huset, sånn at den peker rett ned på det rommet der jeg har pc'ene står. Men jeg vett ikke helt hva jeg kan gjøre fra nå av, noen ideèr?

Lenke til kommentar
Jeg vett ikke helt hva den muren er laget av, men det sko ver så tett at det ikke kom noe igjenom, men tingen er at signalet til routeren skal jo kunne gå rundt, iallefall når me har satt routeren helt på hjørnet av huset, sånn at den peker rett ned på det rommet der jeg har pc'ene står. Men jeg vett ikke helt hva jeg kan gjøre fra nå av, noen ideèr?

6967607[/snapback]

 

Nå sier du ikke noe om hvordan nettverkskort du bruker i klientmaskinen. Du er klar over at du må ha et kort som støtter "mimo"-standarden for å utnytte den utvidede rekkevidden disse produktene angivelig skal ha. Dette er desverre sinnsykt dyrt utstyr

 

Kjøp forøvrig samme merke som base for å sikre best mulig kompabilitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...