AK47 Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 Jeg har forferdelig dårlig bredbånd hjemme. Linja er sprengt, og jeg er nesten 6 kilometer fra sentralen. Det fungerer så vidt på 512/256, men bruddene er for mange. Leser nå på www.ice.no at de benytter det gamle NMT-nettet. Hastigheten er opptil 2 Mbps, men det er maks 2 gb nedlastning i månededen. Jeg vet omtrent hvor mye jeg laster ned i løpet av en måned, men er det noen som vet hvor mange mb det er som går med til et online-spill, som f.eks. The Battle of Middle Earth II, som jeg spiller en del? Eventuelt andre spill også? Kanskje det til og med er noen her med erfaringer med denne leverandøren?
SmaX Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 Jeg har forferdelig dårlig bredbånd hjemme. Linja er sprengt, og jeg er nesten 6 kilometer fra sentralen. Det fungerer så vidt på 512/256, men bruddene er for mange. Leser nå på www.ice.no at de benytter det gamle NMT-nettet. Hastigheten er opptil 2 Mbps, men det er maks 2 gb nedlastning i månededen. Jeg vet omtrent hvor mye jeg laster ned i løpet av en måned, men er det noen som vet hvor mange mb det er som går med til et online-spill, som f.eks. The Battle of Middle Earth II, som jeg spiller en del? Eventuelt andre spill også? Kanskje det til og med er noen her med erfaringer med denne leverandøren? 6966441[/snapback] ice.no aldrig høørt om de. 512/256 , dårligt vist du kan få 2mbs,,, å du kan barra lasta ner 2GB i månaden ? Men trur du ikke bruker mye på online spilling, nesten ingen ting.
anders-j Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 Jeg har forferdelig dårlig bredbånd hjemme. Linja er sprengt, og jeg er nesten 6 kilometer fra sentralen. Det fungerer så vidt på 512/256, men bruddene er for mange. Leser nå på www.ice.no at de benytter det gamle NMT-nettet. Hastigheten er opptil 2 Mbps, men det er maks 2 gb nedlastning i månededen. Jeg vet omtrent hvor mye jeg laster ned i løpet av en måned, men er det noen som vet hvor mange mb det er som går med til et online-spill, som f.eks. The Battle of Middle Earth II, som jeg spiller en del? Eventuelt andre spill også? Kanskje det til og med er noen her med erfaringer med denne leverandøren? 6966441[/snapback] ice.no aldrig høørt om de. 512/256 , dårligt vist du kan få 2mbs,,, å du kan barra lasta ner 2GB i månaden ? Men trur du ikke bruker mye på online spilling, nesten ingen ting. 6968040[/snapback] 3.5MB hos telenor og fri nedlasting.. 400,- og noe smått.. Online spilling kan kreve mye, spørs om du må laste ned nye patcher osv..
loathsome Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 2GB i måneden er *alt for lite* Skal jeg love deg. Du bruker garantert mer en det, bare på onlinespilling. Og slik som anders-j sier, patcher, oppdateringer, demoer, bittorent, pr0n osv.
pumpehagle Skrevet 30. september 2006 Skrevet 30. september 2006 Styr unna mener jeg! Hadde telenor adsl for 2 år tilbake og der fikk man max 1gb nedlastning, nå har jo alle leverandører i Norge fri nedlastning (shoot me if I'm wrong). Har ikke Ice tittet litt rundt for å sjekke om de er konkurransedyktige? For det er de ihvertfall IKKE. Gå for telenor e.l. som noen anbefaler her. Pumpehagle
AK47 Skrevet 30. september 2006 Forfatter Skrevet 30. september 2006 Problemet mitt, som jeg skriver i åpningsinnlegget, er dårlig linje, som skyldes at jeg er for langt fra sentralen, og som jeg har skrevet, så fører det til mange brudd. Flere ADSL-leverandører vil ikke engang levere til denne hustanden, på grunn av avstanden (hvorfor er det alltid så vanskelig for enkelte å lese hva man svarer på?). Og derfor vurderer jeg NMT-alternativet, som reelt sett er mitt eneste alternativ, men som trolig er så dårlig på grunn av begrensningen av nedlastning, at jeg trolig står over.
atlef Skrevet 30. september 2006 Skrevet 30. september 2006 Last ned Netstat Live og se hvor mye båndbredde du bruker nå, slik at du får en liten oversikt. Og til de andre som ikke gidder lese innlegget : ICE leverer adsl over det gamle NMT nettverket. Mvh Meg.
Avean Skrevet 30. september 2006 Skrevet 30. september 2006 Problemet er at bare ved å surfe på nettsider så laster du jo ned bilder,lyder og filmer av og til som er flere mb stor som er laget i Flash. Den båndbredden på 2gb forsvinner rimelig fort !
atlef Skrevet 30. september 2006 Skrevet 30. september 2006 Problemet er at bare ved å surfe på nettsider så laster du jo ned bilder,lyder og filmer av og til som er flere mb stor som er laget i Flash. Den båndbredden på 2gb forsvinner rimelig fort ! 6969262[/snapback] Bruker du FireFox med Flashblock og Adblock Plus med et bra filter, så slipper en at reklame og slikt spiser opp båndbredden. Mvh Meg.
baltie Skrevet 30. september 2006 Skrevet 30. september 2006 @Avean: Båndbredde på 2GB.. ah, det hadde vært noe! @MaD_DoG: Det hjelper litt, men bare det å åpne nettavisen VG spiser opp flere hundre kilobytes ved første gangs sidevisning... Maks 2GB i måneden er helt latterlig og bakstreversk og fordelt over én måned er det altfor lite. De aller fleste andre ISPer har skjønt at det er direkte kundefiendtlig og sluttet med det. 2GB er kanskje nok om du browser på nettet en time om dagen (med tanke på hvor mye bilder og skit som kommer med hver enkelt side..), men med en gang det er snakk om seriøs nettspilling og diverse nødvendige nedlastinger som andre har nevnt, så blir det veldig fort for lite.
rulleguru Skrevet 30. september 2006 Skrevet 30. september 2006 @Avean: Båndbredde på 2GB.. ah, det hadde vært noe! @MaD_DoG: Det hjelper litt, men bare det å åpne nettavisen VG spiser opp flere hundre kilobytes ved første gangs sidevisning... Maks 2GB i måneden er helt latterlig og bakstreversk og fordelt over én måned er det altfor lite. De aller fleste andre ISPer har skjønt at det er direkte kundefiendtlig og sluttet med det. 2GB er kanskje nok om du browser på nettet en time om dagen (med tanke på hvor mye bilder og skit som kommer med hver enkelt side..), men med en gang det er snakk om seriøs nettspilling og diverse nødvendige nedlastinger som andre har nevnt, så blir det veldig fort for lite. 6972814[/snapback] Det er nevnt flere ganger i tråden, ICE er bredbånd over MOBILNETTET, ikke vanlig telenett. Ikkeno vits å sammenligne med vanlige ISPer On-topic: ICE er OPPTIL 2mbit, tror de nevnte selv at hastigheten man bør regne med er 6-700kbit. En annen ting er at selv om båndbredden i seg selv er bra nok, er det sannsynligvis en helt annen responstid på denne typen bredbånd, og selv en tilkobling på 2mbit kan ha et halvt sekund ping.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå