Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Diffuse windowsikoner / "fil gjennompprettet"


Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Har fått et problem med at windows-ikonene er blitt "uklare".

(Se ikonene over adresselinja på dette bildet HER)

 

 

Et slikt "uklart felt" følger etter musepekeren også. Når jeg prøver å se en video i windows media player ser det slik ut som dette her. (små rektangler i fine farger..)

 

 

Ellers ser det normalt ut ellers, f.eks i internet explorer som også vises i det første skjermbildet.

 

 

 

Frykter at det kan komme av at jeg har dratt ut kontakten til PC'en før maskinen er slått av helt. Kom opp en melding om at en fil var gjennopprettet vellykket da jeg startet opp maskinen og oppdaget problemet.

 

Noen løsninger? Er dette et kjent problem? Er ingen ekspert selv!

Endret av dsj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje prøve skjermkortet i en anne PC og se om det samme skjer der. HVis ikke så ville jeg prøvd en formatering og reinstallering av alt etter å ha tatt backup. Om det ligger korrupte filer til IE og inne i Windows så er det ikke så lett å fikse det ved å avinstallere driver og reinstallere driver (evt programmer, men IE er ikke så lett å avinstallere og reinstallere).

 

Men prøv skjermkortet i en annen PC som kjører AGP skjermkort. Gjør følgende på den andre maskin:

1. Last ned drivere til 9700Pro kortet og evt drivere til de skejrmkort som står i PC'en som standard.

2. Avinnstaller skjermkort drivere først

3. Skru av PC.

4. Åpne maskin fjern skjermkort og sett inn 9700PRO.

5. Skru på maskin.

6. Installer drivere til 9700Pro.

7. Gjenta prosedyren over for å sette inn standard skjermkort igjen.

 

Dette vil hjelpe til å finne ut om skjermkort er derfekt eller ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Føler meg mer og mer sikker på at dritten er ødelagt. Må prøve å skaffet et nytt et som jeg kan prøve, hvis det er mulig.

 

Ellers ser jeg at det i en annen tråd ble nevnt at "PSU'en" var ødelagt. (det er denne delen, ikke sant?) Kan det utelukkes her? Har de disse i elektrobutikker da, evt? Pris?

Lenke til kommentar
Føler meg mer og mer sikker på at dritten er ødelagt. Må prøve å skaffet et nytt et som jeg kan prøve, hvis det er mulig.

7584260[/snapback]

 

Før du bruker masse penger på et nytt kort, sjekk (og dobbeltsjekk) at viften går rundt (med godt turtall) og at det ikke er støv i viften. Blås godt gjennom kjøleren for å bli kvitt alt av støv og dritt. Har hatt mange som har kommet til meg med artifacts som har fikset problemet bare ved å fjerne støvet på kjøleren. :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet med mitt Nvidia 6800 kort. Skjermkortet mitt ble altfor varmt og da kom the "artifacts" på skjermen. Skaffet nytt skjermkort og alt var ok. Prøv først å fjerne støv fra viften og kjøleribbene på skjermkortet blir det ikke bedre, ta tipse om å prøve ett annet skjermkort i din egen pc :).

 

Dersom du vil sjekke temperaturen på skjermkortet ditt kan du laste ned Lavalys sitt program som heter Everest.

 

Lyke til....

Lenke til kommentar

Har fjernet "alt" av støv som fantes nå, uten at det endrer seg.

 

Andre opplysninger:

-Det er ikke forstyrrelser konstant

-Et lett slag mot harddisk gjør at forstyrrelsene endrer seg litt (omtrent som hos han heri post 8! Bildet i første post minner om slik det er her til tider.)

 

Den eneste temperaturen jeg finner i Everest er denne:

Maskinnavn>sensor>Temperaturer>IBM IC35L..(osv) den er pr nå 34 grader (og økende).

 

 

Jeg ser antydninger til forstyrrelser med en gang jeg starter maskinen. (altså der hvor windowslogoen er osv..)

Endret av dsj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...