Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HELT skrudd pc.. les for mer info


Anbefalte innlegg

nå og da får jeg en bluescreen som det står MACHINE_CHECK_EXCEPTION på. pc'n slår seg hele tiden veldig fort av, så jeg rekker ikke notere detaljer.

 

ASUS-A8N SLI

Geforce 7800 GT

AMD Athlon 64

OCZ 2048 MB ram (2x 1024 MB )

 

jeg håper dette er tilstrekkelig opplysninger. har ikke overklokket noe som helst, alt er som rett fra netshop.

 

håper på svar

Endret av gravitic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja.. men problemet er at på alle andre OS'er jeg har så kommer ikke problemet! har sålangt kjørt Windows server 2003, XP Pro, XP Home, ubuntu alt! bare Windows'en (som forresten er Windows XP Home OEM) som jeg har nå som klikker.

 

skal laste ned Memtest og prøve det når jeg kommer hjem, og takk for alle svar

Lenke til kommentar

eeh nå er jeg forvirret... I dag tidlig fant den tydeligvis BIOS, men det står at CHIP vifta ikke funker. jaja, jeg ser ned i kabinettet, og alle viftene går så det suser. da trykker jeg på ignore, og gleder meg til å boote windows.. neida, enda en gang får jeg feilmeldingen NTOSKRNL.EXE is not found or is corrupted please reinstall the file. jaja, jeg popper inn windows cd'n og venter på at den skal laste inn drivere osv. da kommer jeg til der hvor jeg må velge om jeg skal avbryte, reparere eller installere. så tenker jeg meg om, og windows er jo ganske gammalt på min pc, masse dritt inpå den og slikt.. jaja, jeg reinstallerer hele skiten jeg. oisann! bluescreen! eh... prøver igjen. trykker på install, kommer en feilmelding om at den ikke finner en eller annen fil.. husker ikke nå. prøver enda en gang, men nå prøver jeg å trykke på reparer, og da blir skjermen svart, og ingenting skjer.

 

Hirens boot disk to the rescue! kjører memtest etter anbefalning her på forumet. vel nå er den igang, og nederst kommer det MASSE røde linjer med helt uforståelig koder. jeg har virkelig lyst til å få dette til å funke og er HELT fortvilet! vær så snill og si hva jeg skal gjøre! det er min primære spill pc! GWHASST!111

 

hvis dere trenger opplysninger om hva som står på memtest så er det bare å si ifra, den kjører nå.

Lenke til kommentar

hvordan gjør jeg det da?

 

EDIT: enda fler røde streker på memtest.. hva betyr de? de kom på [Random number sequence] . når testen er ferdig skal jeg prøve å dra ut en minnebrikke å se om det funker da. hvis ingen har noe å si da

 

EDIT1: OH SHITTTT! EKSTREMT mange feilmeldinger på [Modulo 20, ones & zeros] ! altså helt ekstremt! står på 100K feilmeldinger jo! og den bare fortsetter! nå er den på 150K! EEK! gi meg en stressnedsettende internettside nå! :cry::cry::cry:

 

EDIT2: nå er den på 300K, og fortsetter i rasende fart.. virker som det er no feil med ALLE adressene jo! 400K errors nå!

Endret av gravitic
Lenke til kommentar
oppe i 1835K nå.. jeg har seriøst lyst til å ringe netshop å be di fixe den. nå hater jeg pc'r. de er bare stygge bokser som bråker og skaper trøbbel. :nei:

6982622[/snapback]

 

Hvis du får error i memtest så er det sannsynligvis noe galt med ramen din, eller for stramme innstillinger på den. Ta ut en brikke hvis du har to, og prøv. Får du feil da og, så setter du i den du tok ut, og tar ut den andre, og prøver. Kan selvsagt være noe krøll med hovedkortet som noen nevner, men det er nå raskt gjort å sjekke ramen.

 

Når du først får error, så trenger du ikke å kjøre testen videre...

Endret av Sceolan
Lenke til kommentar
hvorfor burde det gjøre susen? og er ikke sikker på åssen brikke det er

6984260[/snapback]

 

Fordi endel minnebrikker trenger litt ekstra volt for å fungere på de hastigheter og timings som de er spesifisert for. Og at noen hovedkort kan undervolte minnet.

 

Men det hjelper hvis du finner ut hva slags brikker du har. Det står som regel på dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...