Gå til innhold

Deres Lian-LI Kabinetter.


Anbefalte innlegg

Hei takk for gode råd.

 

Jeg kommer i så fall til å kjøpe 1 12 db papst til å stå i den ekstra drivebayen. Vifta som står der nå er et beist av en Mist vifte; den flytter mye luft og bråker enda mer (30db+). Kommer til å bruke denne papst vifta til å gjøre litt sammenlikninger, og mest sannsynlig så kommer jeg til å beholde de 3 mist’ene fra kabinettet.

 

Har allerede montert en viftestyring fra Lian Li på kabinettet. Eksperimenterte litt med denne i dag og det ser ut til at den senker støyen på kabinettviftene ganske bra. Ellers så kommer jeg til å kjøpe hovedkort med viftestyring, så viftestyringer er tatt med i planene.

 

Det er mulig at jeg anstrenger meg unødig og prøver å få kabinettviftene til å bli stille, ettersom at det mest sannsynlig vil være PSU, CPU og GPU-viftene som kommer til å sette standarden for støy..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kommer i så fall til å kjøpe 1 12 db papst til å stå i den ekstra drivebayen. Vifta som står der nå er et beist av en Mist vifte; den flytter mye luft og bråker enda mer (30db+). Kommer til å bruke denne papst vifta til å gjøre litt sammenlikninger, og mest sannsynlig så kommer jeg til å beholde de 3 mist’ene fra kabinettet.

 

Se om den blir stille nok om du endrer strøm på viften fra 12 til enten 7 eller 5. Har gjort dette på ett par vifter jeg har hatt og de har blitt stille nok.

 

Så slipper du å bruke penger på ei ny vifte.

Lenke til kommentar

Har funnet ut at jeg må nokk lage hull til en vifte i sidedøren min, skjermkortet blir alt for varmt...

 

Har Lian Li Miditower PC6277B. Så mitt spørsmål er hvordan skal jeg gå fram med å skjære hull i plexiglasset og få en fin finish på dette?

 

Har tenkt å bruke en av Mist sine vifter ( 80x80x25).

 

 

Håper noen har noe erfaring og info om hvordan jeg skal gå fram =)

 

 

Hilsen Andrè :thumbup:

Lenke til kommentar
Nja, hvorfor ikke en 120mm-vifte?

 

har 4 80x80 liggende og de kjøler bedre enn de fleste 120 viftene.

 

Nå er det også snakk om å kjøle et spesielt område best mulig så tror egentlig 80x80 passer utmerket.

 

fant et fint sted å sette viften isted, og testet viften. Skjermkortet datt 15 grader...

Lenke til kommentar
Kjøler de mer bråker de mer enn 120mm bråker de endel mer enn 120mm også, men du kan såklart bare bruke 80mm. Du kunne muligens tatt et bilde av sidedøren og legge ut også.

 

så sant så sant, men akkurat nå har jeg hatt 15 pakker de siste ukene å hente på posten så er ikke inn for å kjøpe flere vifter i dette øyeblikk.. det er nå det.

 

Men viss du hopper en side tilbake ser du bilder av PC-en min. Legger ut et til.

 

post-131992-1193235552_thumb.jpg

Lenke til kommentar

du har et 8800 kort, så den beste løsninga vil være å ha en vifte til å blåse varmlufta ut av kassa i bakkant.

 

føre du går til det steget å kutte i plata, så ville jeg prøvd å fjerne braketene kan under skjermkortet (de du tar vekk når du monterer skjermkort og lydkort og sånt) og setter vifta til å blåse lufta ut der istede.

 

om du er usikker på hva jeg mener så kan jeg ta et bilde og legge ut for deg :)

Lenke til kommentar
du har et 8800 kort, så den beste løsninga vil være å ha en vifte til å blåse varmlufta ut av kassa i bakkant.

 

føre du går til det steget å kutte i plata, så ville jeg prøvd å fjerne braketene kan under skjermkortet (de du tar vekk når du monterer skjermkort og lydkort og sånt) og setter vifta til å blåse lufta ut der istede.

 

om du er usikker på hva jeg mener så kan jeg ta et bilde og legge ut for deg :)

 

 

viss du hadde hatt bilde hadde det vært ypperlig =)

 

på forhånd takk :thumbup:

Lenke til kommentar

her ser du hva jeg mener. bare ta ut brakettene som står bak vifta. da vil vifta blåse varmlufta fra skjermkortet ut av kassa.

 

en tynnere vifte vil kanskje være litt bedre, men det får finne ut av selv :p

 

du kan jo bruke strips for å feste vifta, kanskje med noe gummibeskyttelse, som o-ringer, for å hindre vibrasjoner og sånt

 

dette er veldig effektivt og har i flere tilfeller gitt en bedre kjøling enn å montere en vifte i siedøra som blåser luft inn på skjermkortet istede. bl.a. på pc7scand kassene med 8800 kort så er dette en bedre løsning (dvs å få fjerna varmlufta framfor å tilføre mer kald luft) fordi den varme lufta blir fremdeles værende i sirkulasjon.

 

bare bruk bildet om dere ønsker det :)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
her ser du hva jeg mener. bare ta ut brakettene som står bak vifta. da vil vifta blåse varmlufta fra skjermkortet ut av kassa.

 

en tynnere vifte vil kanskje være litt bedre, men det får finne ut av selv :p

 

du kan jo bruke strips for å feste vifta, kanskje med noe gummibeskyttelse, som o-ringer, for å hindre vibrasjoner og sånt

 

dette er veldig effektivt og har i flere tilfeller gitt en bedre kjøling enn å montere en vifte i siedøra som blåser luft inn på skjermkortet istede. bl.a. på pc7scand kassene med 8800 kort så er dette en bedre løsning (dvs å få fjerna varmlufta framfor å tilføre mer kald luft) fordi den varme lufta blir fremdeles værende i sirkulasjon.

 

bare bruk bildet om dere ønsker det :)

 

Forstår hva du mener, men er litt vanskelig når jeg har 2 USB utganger og lydkort der..

Lenke til kommentar

å daså. da får du selv vurdere saken. jeg hadde i alle fall tenkt meg om både 2 og 3 ganger føre jeg begynnte å kutte i vinduet.

 

men om du gjør det, prøv å få vifta langt ned og helt i bakkant, slik at den har mest mulig effekt på å fjerne varmlufta.

 

for å lage hullet så kan det være lurt å gjøre som snekker'n gjorde. han borra hull i ei treplate med hullborr (litt under 80mm i diameter) og så brukte han det hullet som "guide for borret for å hindre vandring.

 

en treplate på undersida og tvinger er også fint for å feste platene

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Husk å teipe hele plexi plata før du skal borre noe som helst i plata, gjør du ikke det så sprekker hele dri***.

Skal du ha 120mm hull, så dra på biltema og kjøp et 120mm hullesag.

 

Husk å teipe hele plexi plata før du skal borre noe som helst i plata, gjør du ikke det så sprekker hele dri***.

Skal du ha 120mm hull, så dra på biltema og kjøp et 120mm hullesag.

post-138139-1193248767_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...