Gå til innhold

Deres Lian-LI Kabinetter.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp. Hvorfor har du så mange kabler mellom cpu og dvd-brenneren egentlig? Hos meg er det bare 24-pin kabelen som er der :p

 

Kommer det luft på minnebrikkene dine i det hele tatt, bortsett fra kanskje litt turbulens fra cpu-viften da? De så ganske omringet ut :)

9467415[/snapback]

Hehe ja alle kablene som går opp der er stripsa fast i bakveggen så det ser ikke så verst ut i virkeligheten. Alle PSU kablene går opp her og de som er for lange tar en sving inn over DVD-brenneren. Det kommer veldig frem på bildet ser jeg men det er andre ting som irriterer meg mer. Som masse rot nede i bunn av kabinettet, Hvordan får dere stua bort kablene? Eller lager dere kabler i riktig lengde selv?

 

Målte nettopp temp på minnebrikkene med digitalt termometer, ligger rundt 40 grader. Jeg måtte faktisk bøye den sonic toweret litt så CPU vifta gikk klar av minnebrikkene. :cool:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Muligens fordi man ikke invisterer i vannkjøling på en "kone-PC". Et par stille vifter er jo mer enn bra nok. Men hvis du er perfeksjonist og liker PC-bygging, er det jo forståelig.

Lenke til kommentar
Ser du har samme skjermkortet som meg, og jeg har også samme vifteoppsettet som deg, bortsett fra den i sidedøren. Testet litt med at den i sidedøren skulle trekke luft inn og ut:

 

Luft inn sidedøren: GPU temp max load 82*c

Luft ut sidedøren: GPU temp max load 73*C

9466446[/snapback]

Se det ja, dette er i så fall et glimrende eksempel på at alle tipsene, teoriene, og de fine tegningene med masse piler på, i beste fall bare er veiledende. Det er ingenting som er bedre enn å prøve seg frem, og det finnes jo desverre ingen fasit som dekker alle.

Har selv 4 forskjellige kabinetter i bruk her, og alle oppfører seg forskjellig.

 

Cpu kjølere av den typen du har kompeliserer nok bildet enda mer. Jeg vil feks ut fra bildene tro at din gpu var "better of" med sideviften til å blåse inn, men når du sier det er omvendt i praksis, tror jeg deg så gjerne.

 

Et annet eksempel kan være dette "luftstyringsdekselet" som en del LianLi har på bakviften under psu. På min vannkjølte P5K dlx gir den meg ca 10 grader lavere NB temp. Andre har i følge innlegg i denne tråden erfart at den gir dårligere kjøling...

 

PS, hva er forresten hk tempen hos deg, og ble den påvirket av endret luftretning på sidevifte?

Lenke til kommentar

Ja, skulle jo tro at kald luft inn ville hjelpe på, men i mitt tilfelle var det stikk motsatt.

 

Tok en rask test med begge deler igjen, denne gangen idle men man ser fortsatt forskjell. 3-4 grader høyere på CPU, 3-4 grader høyerer på GPU og 4 grader varmere harddisk når viften blåser inn.

 

Bilde:

tempforskjellviftesidedpx0.jpg

Lenke til kommentar
Et annet eksempel kan være dette "luftstyringsdekselet" som en del LianLi har på bakviften under psu. På min vannkjølte P5K dlx gir den meg ca 10 grader lavere NB temp. Andre har i følge innlegg i denne tråden erfart at den gir dårligere kjøling...

Og dette her betyr hva fornoe?

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Her er mitt nokså nye PC-V1000 :cool:

Har sitti å bygget og kablet litt idag, har ikke fått resten av delene enda, men til nå er jeg hvertfall fonøyd :)

Kanskje jeg slikka katten litt ved å bruke blå strips i chassiet, men men :p

 

 

p1010165dz5.th.jpg

p1010166yw7.th.jpg

 

Edit: Måtte bare legge til at det er fLeReK sine bilder og stil som inspirerte meg til å kjøpe dette kabinettet ;) Hehe...

Endret av Rufselabben
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...