Mortis360 Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 Skal inn å hente en vakker minnekort leser fra Lian Li imårra. Kikka på minnekortleser lenge, endte opp med denne. Gleder meg! ~ Mortis360
Spirre Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 :O Hvordan kjøler Thermalright'en? 9054412[/snapback] i second that. ser du har montert en vifte på kjøleren, måtte du gjøre det? hadde vært moro å sett hvor stor forskjell det hadde blitt om kjøleren sto andre veien slik at ribbene lå på baksida av kortet (måtte veil blitt uten vifte i så fall, er dårlig plass under cpu kjøleren)
Iceman22 Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 (endret) Gikk gjennom finn.no, da fant jeg denne: Noen som vet hvor man får kjøpt det? Leita på microplex og netshop men fant ikke den samme.. Endret 12. juli 2007 av Iceman22
1915 Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Her kommer bildene noen av dere ønsket å se. Slik ser den nedre delen av kabinettet ut. Som dere ser har jeg lagt kablene gjennom harddiskbrønnene. Alle "restkablene" stripset jeg sammen og la helt bak i kabinettet, under harddisken. Dette "rotet" ser man aldri så lenge man ikke legger seg på magen og ser inn i kabinettet. Kablene som kommer til strømforsyningen la jeg under PSUen, noe man delvis kan se på forgje bilde. De er lagt slik at de ikke kommer i veien for viften og dermed hindrer luftstrømmen. Det vanskeligste under selve PC byggingen var å få den 8 pins strømkabelen til hovedkortet til å ligge pent. Den måtte legges bak Zalman-kjøleren og plugges inn i hovedkortet, noe som var meget vanskelig å få til. Det hele ble gjort etter hovedkortet var montert. Det sier vel sitt. Kjølefinnene til Zalman-kjøleren måtte også bøyes litt unna for å få plass. Dette gikk problemfritt og merkes ikke temperaturmessig. Man legger egentlig ikke merke til at de er bøyd litt unna, det ser naturlig ut i kabinettet. Her kommer kabelen ut på andre siden av kjøleren og ender i en 8 pins-kontakt på hovedkortet. Å gjemme kabelen til den bakre kabinettvifta er en historie i seg selv. Jeg gjemte den under USB kontaktene som stikker ut bak på hovedkortet og strakk den langs skjermkortet til en kontakt som kom ut nær IDE-kontakten. Her kommer ned elegant ut bak skjermkortet. Som alle kabinetter har også mitt en negativ side - Baksiden. På baksiden av kabinettet er det selve magien skjer, der alt ender, som en kreftsvulst i ansiktet til madonna. Dette er det desverre INGENTING å gjøre med, bortsett fra hvis jeg bestemmer meg for å kutte og lodde kabler. To oversiktsbilder: 9023047[/snapback] Ikke værst det der nei
MathHouse Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Iceman22, for meg ser dette ut som et tidlig lian li i hvertfall, eller tidligere versoner av et. Er jo standar window kit det på siden?
meeg Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Noen som vet hvor man får kjøpt det? Leita på microplex og netshop men fant ikke den samme.. 9057138[/snapback] Nærmeste du kommer er nok Lian Li PCG70B
nocturno_culto Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 :O Hvordan kjøler Thermalright'en? 9054412[/snapback] Fungere fint den :O va skal det bety ?
abbath_immortal Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Har nå fått meg Lian li, så jeg tenkte jeg skulle legge ut et bilde. hva syns dere `? 9054388[/snapback] Det var vertfall ryddig sykt Men du har vell ikke utnyttet plassen helt ?
Intern Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Fungere fint den :O va skal det bety ? 9059824[/snapback] Har du noen før og etter "notater", som du kunne legge ut her? :O er fordi at jeg har tenkt på den kjøleren skikkelig lenge, men har ikke kjøpt den siden netshop.no ikke har den på lager. Har litt lyst på den...
nocturno_culto Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 (endret) Fungere fint den :O va skal det bety ? 9059824[/snapback] Har du noen før og etter "notater", som du kunne legge ut her? :O er fordi at jeg har tenkt på den kjøleren skikkelig lenge, men har ikke kjøpt den siden netshop.no ikke har den på lager. Har litt lyst på den... 9062036[/snapback] Merket forskjell ja Endret 13. juli 2007 av nocturno_culto
2bb1 Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 Hei, skal ha meg dette Lian Li kabinettet - andre som har det? Er ute etter fordeler/ulemper med det (om sistnevnte finnes ) Har også tenkt litt på Lian Li kortleser, LCD display o.l. Noen med erfaringer med det? Evt. andre ting når jeg først kjøper et så sexy kabinett?
Spirre Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 det er ikke spesielt bra plass, og det er ganske dårlig lufting i kassa. dessuten er "støydempinga" lite å skryte av. det er kun to tynne matter på hver sidedør. jeg hadde gått for noe annet en pc7scand V3 f.eks.
pcp160 Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 Spirre Postet i dag, 12:06 det er ikke spesielt bra plass, og det er ganske dårlig lufting i kassa. dessuten er "støydempinga" lite å skryte av. det er kun to tynne matter på hver sidedør. He he, hva er egentlig greia med disse "SCAND" kassene? Ser at Microplex skriver at disse er laget spesielt for det skandinaviske marked... Betyr det at man ikke har brydd seg om sirkulasjon osv, siden de skal brukes her i kalde nord, eller hvilke spesielle forhold her i skandinavia er det de er tilpasset?? Har forøvrig selv nå en stor PCG70B som avbildet litt over her, som jeg alt i alt er meget fornøyd med. Men jeg har lagt merke til at det er en bakside med den lette og vakre aluminiums- designen: det er en skranglekasse og resonanskasse som overgår alt annet jeg har hatt, inkludert Q-tec. Siden jeg bruker vannkjøl og 2x74BG Raptor er det ikke viftestøy, men vibrasjoner som er min fiende. Med Eheim 1048 montert på orginale gummiføtter, og Raptorer montert i disk- kassetten bråkte det ganske ille. Har fått løst det med å kle bunnen med skumgummi, og sette pumpen+ tank på dette, og henge hele harddisk- kassetten i O-ringer. Men ser at en del av de andre LianLi kassene har fått støydempende harddisk montering, og lurer litt på hvor bra dette fungerer i praksis. Noen her som har det?
2bb1 Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 det er ikke spesielt bra plass, og det er ganske dårlig lufting i kassa. dessuten er "støydempinga" lite å skryte av. det er kun to tynne matter på hver sidedør. jeg hadde gått for noe annet en pc7scand V3 f.eks. 9076434[/snapback] Huff, nå ble jeg veldig usikker igjen. Regner med at det er noen lunde lik plass i alle miditower kabinetter, så det får jeg leve med. Noen som kan anbefale et BRA Lian Li kabinett til en pris helst under/rundt 1500? Det bør også se litt pent ut, og være i sort.
Spirre Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 (endret) den pc7 scand kassa (V3 utgaven) har vibrasjonsdempa hd brønn. den funker bra og det er god plass mellom diskene også så de får bra kjøling. nå er det ikke noe i kassa som reduserer vibrsjoner fra ei vannpumpe, men på den annen side så er det omtrent ingen kasser som har dette, selv de som er spesielt laga for vannkjøling har dette. den kassa som 2bb1 linker til har et pent utseende, men utover det så er det lite å snakke om, spesielt med tanke på at den er 500kr dyrere enn pc7scand kassene. jeg har erfaring med begge kassene, og anbefaler altid pc7 kassa, med mindre kjøperen driter penger og kan spandere på seg ei kasse til 2k+ så jeg vil da anbefale denne kassa. det er også mulig å få kjøpt en sidedør med vindu, dog noe kostbart bare huskå kjøp kassa fra microplex. den utgaven de har på netshop kommer med adda vifter, microplex har de betraktelig bedre mist viftene montert. Endret 15. juli 2007 av Spirre
ovinn Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 Stemmer ikke? Jeg bestilte "min" PC7BSCANDV3 fra Netshop Oslo. Den kom med MIST vifter.
MathHouse Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 Bestilte også mitt fra netshop, kom også med mist vifter, dog svart plast og ikke gjennomsiktige som på bildene
2bb1 Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 Siden pc7 scand kassa (V3 utgaven) har vibrasjonsdempa hd brønn. den funker bra og det er god plass mellom diskene også så de får bra kjøling. nå er det ikke noe i kassa som reduserer vibrsjoner fra ei vannpumpe, men på den annen side så er det omtrent ingen kasser som har dette, selv de som er spesielt laga for vannkjøling har dette. den kassa som 2bb1 linker til har et pent utseende, men utover det så er det lite å snakke om, spesielt med tanke på at den er 500kr dyrere enn pc7scand kassene. jeg har erfaring med begge kassene, og anbefaler altid pc7 kassa, med mindre kjøperen driter penger og kan spandere på seg ei kasse til 2k+ så jeg vil da anbefale denne kassa. det er også mulig å få kjøpt en sidedør med vindu, dog noe kostbart bare huskå kjøp kassa fra microplex. den utgaven de har på netshop kommer med adda vifter, microplex har de betraktelig bedre mist viftene montert. 9078009[/snapback] Okei, den kassa så forsåvidt greit ut. Vil støydempingsmatter hjelpe på? (Om jeg kjøper noen og setter på selv). "Ekspansjonskortene" og "ekspansjonskammeret", er det over PCI-kortene? Btw, sortfargen på det vinduet du linket til var vanlig mørk sort, mens kassa/kabinettet så ut som det var litt lysere Er det bare bildet som bedrar eller?
pcp160 Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 bare huskå kjøp kassa fra microplex. den utgaven de har på netshop kommer med adda vifter, microplex har de betraktelig bedre mist viftene montert. 9078009[/snapback] Kan også anbefale Digitalimpuls.no som har til samme pris og:"3 stk. 120mm MIST-vifter (16.5 dBA) medfølger." PS, det jeg nevnte om vibrasjons-støy fra feks vannpumper er konsekvens av tynne aluminiumsplater. Som du sier er det ikke mange kabinetter som har noen egne løsninger for dette som fungerer, og svært få av de moderne kabinetter jeg har vært borti er gode på den typen støy. Har et gammelt Aopen P3 kabinett her, og det er bemerkelsesverdig mye bedre på dette området med sine tykke avstivede stålplater. He he, men som møbel vil jeg jo foretrekke LianLi ja
nocturno_culto Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 (endret) har et spørsmål om cube case. skal montere en viftestyring i det venstre rommet som ikke inneholder hardwaren, men hvordan skal jeg feste denne? Det er ikke mulig å komme til på venstre siden av racken slik jeg kan skru den til. Hvordan skal dette gjøres ? Endret 15. juli 2007 av nocturno_culto
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå