Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

mer hk i rs turbo


zakiawa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

200hk av en gammel 1.6 CVH med 132hk originalt, bare med de modifikasjonene der?

 

CVH turbo engines are much easier to uprate. With an increase in boost and a modified chip, you will see 170bhp. Higher power outputs can be achieved but the compression must first be lowered to prevent detonation and allow more boost. It is important to remember to replace the intercooler for a more efficient alloy type when boosting over I bar. Above this boost, there will be an increase in charge temperature, which will lead to a substantial loss of power. All versions of this engine are safe to use the standard followers up to 6500 rpm. Engines that rev to 7000 rpm will need to use anti-pump followers. Beyond this rev limit, only solid followers are a safe option. We also have the facility to convert the Zetec E bottom end to run on the CVH head and supply all necessary components.
Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
du kan jo sette opp turbp trykke

7076944[/snapback]

 

 

det er satt opp til 0.9 fra 0.5

7077224[/snapback]

Må du ikke gjøre noen andre modifikasjoner da? -Eller er det noe som får større belastning og muligens ryker fortere?

Hva skrur du trykket opp med? bilde?

 

PS: jeg bare lurer. Siste året mitt på skole som bilmekaniker, så er ikke helt utlært enda.

Lenke til kommentar

mangen svar :) bruker en hjemme mekket justering i motor rommet :p har ikke bilde av den men den er lik på disse: http://maxam-tuning.com/catalog/product_in...roducts_id=3077

 

har ny og større turbo enn orginalt, men det meste er byttet av det som "kan" bli ødlagt...

 

har vurdert å bygge om til cossie en stund nå, men vi får se hva som skjer :p

legger ut bilder på den delen av forumet som har med prosjekt å gjøre med en gang jeg får bilder av "prosjektet" mitt ;)

Lenke til kommentar

Lista over modifikasjoner du kan gjøre er nermest uendelig, men før 200 gamp er det ikke så dyrt. RST er en morsom bil, har fin balanse i sving (myyyye bedre enn Golf) men i motsettning til mer nesetunge biler (Golf) er det et lite helsike å få feste. Hjulspinn er en stolt RST-eiers værdag.

 

RST egner seg i alle fall lite til autoslalom, jeg spant nesten hele løypa, men i litt fart er den ok til gnager å være.

Lenke til kommentar

Nei. Mulighetene er så aaaalt for mange. Begyn å kjøpe bladet Fast Ford og les på www.fastford.no/forum så lærer du fort.

 

Tipper superchip har sperre på ca. 1 bar. Uansett bør du ikke lade over 1 bar uten modifiseringer og justering på rulle. Minst et lambdameter i alle fall.

 

Ting du kan gjøre med den bilen strekker seg fra bryter for 2-trinns ladetrykk til nesten ingenting i deler, til 2l zetec bunn og datasprut til 70'000 laken...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...