zakiawa Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 (endret) heisann. er det noen her som kan gi meg tips og hint om hva jeg må gjøre for å få mest mulig hk ut av escorten min? har dere en link eller noe så hadde det hjulpet mye det også Endret 29. september 2006 av zakiawa
cossiemk1 Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 GrpA pakkning, chip, og større turbo, så har du en god start...
zakiawa Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Skrevet 2. oktober 2006 takk skal du ha :o) ca hvor mye hk går det inn i en slik maskin uten at det koster hus og kone da?
cossiemk1 Skrevet 2. oktober 2006 Skrevet 2. oktober 2006 Vil tippe du kan klare drøyt 200hk uten for store oppgraderinger
zakiawa Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Skrevet 3. oktober 2006 takk skal du ha for hjelpa til nå weedman jeg har bare ett lite spm igjen nå, og det er ca hvor mye hk er det i en rs turbo med 0.9 i ladetrykk? har ikke fått den opp på benk ennå så jeg bare lurer litt mye for tida
eab Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 (endret) 200hk av en gammel 1.6 CVH med 132hk originalt, bare med de modifikasjonene der? CVH turbo engines are much easier to uprate. With an increase in boost and a modified chip, you will see 170bhp. Higher power outputs can be achieved but the compression must first be lowered to prevent detonation and allow more boost. It is important to remember to replace the intercooler for a more efficient alloy type when boosting over I bar. Above this boost, there will be an increase in charge temperature, which will lead to a substantial loss of power. All versions of this engine are safe to use the standard followers up to 6500 rpm. Engines that rev to 7000 rpm will need to use anti-pump followers. Beyond this rev limit, only solid followers are a safe option. We also have the facility to convert the Zetec E bottom end to run on the CVH head and supply all necessary components. Endret 3. oktober 2006 av Erik Braseth
zakiawa Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Skrevet 4. oktober 2006 (endret) ok lages det trim kam til bilen ennå? og vist det finnes, hvor finner jeg det? leter også etter styling, finner bare samme styling som "alle" har. er det mer å finne i utlandet? Endret 4. oktober 2006 av zakiawa
zakiawa Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Skrevet 15. oktober 2006 du kan jo sette opp turbp trykke 7076944[/snapback] det er satt opp til 0.9 fra 0.5
-Shark- Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 du kan jo sette opp turbp trykke 7076944[/snapback] det er satt opp til 0.9 fra 0.5 7077224[/snapback] Må du ikke gjøre noen andre modifikasjoner da? -Eller er det noe som får større belastning og muligens ryker fortere? Hva skrur du trykket opp med? bilde? PS: jeg bare lurer. Siste året mitt på skole som bilmekaniker, så er ikke helt utlært enda.
sc0rpi0n Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Det er ikke noe vist å kjøpe ny turbo til bilen din. heller still opp turbo trykket. Har du en større turbo eks.T3 turbo, så må du ha en del power for å sette den igang..så heller bare ha den du har, så trekker turboen hele veien..
hølands_gutt Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 ser ikke ut som du trenger så mye spesiell styling til bilen, andre lys kunne du satt på men. du kunne jo begynt med cosworth motor, vil ikke tro du kan trøkke den motoren noe mer uten å bruke dumme penger på en turbo, ville jeg heller satt inn ny motor.
Quasam Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Hva med en 2L Zetec motor? kjøp en avskilta mondeo fra 93-96 der har du mye av det du trenger! tror du trenger bunnpanna fra focus, men er ikke sikker. www.burtonpower.com www.zetecinside.com www.rsownersclub.co.uk
zakiawa Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Skrevet 17. oktober 2006 mangen svar bruker en hjemme mekket justering i motor rommet har ikke bilde av den men den er lik på disse: http://maxam-tuning.com/catalog/product_in...roducts_id=3077 har ny og større turbo enn orginalt, men det meste er byttet av det som "kan" bli ødlagt... har vurdert å bygge om til cossie en stund nå, men vi får se hva som skjer legger ut bilder på den delen av forumet som har med prosjekt å gjøre med en gang jeg får bilder av "prosjektet" mitt
zakiawa Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Skrevet 17. oktober 2006 zetec motor har jeg ikke funnet ennå, men skal se etter det også
Leo_ Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Lista over modifikasjoner du kan gjøre er nermest uendelig, men før 200 gamp er det ikke så dyrt. RST er en morsom bil, har fin balanse i sving (myyyye bedre enn Golf) men i motsettning til mer nesetunge biler (Golf) er det et lite helsike å få feste. Hjulspinn er en stolt RST-eiers værdag. RST egner seg i alle fall lite til autoslalom, jeg spant nesten hele løypa, men i litt fart er den ok til gnager å være.
zakiawa Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Skrevet 17. oktober 2006 han jeg kjøpte den av sier at det er superchip i den, har ingen anelse om mer :-/ kunne du sendt meg en liste over deler via PM leo_?
Leo_ Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Nei. Mulighetene er så aaaalt for mange. Begyn å kjøpe bladet Fast Ford og les på www.fastford.no/forum så lærer du fort. Tipper superchip har sperre på ca. 1 bar. Uansett bør du ikke lade over 1 bar uten modifiseringer og justering på rulle. Minst et lambdameter i alle fall. Ting du kan gjøre med den bilen strekker seg fra bryter for 2-trinns ladetrykk til nesten ingenting i deler, til 2l zetec bunn og datasprut til 70'000 laken...
zakiawa Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Skrevet 18. oktober 2006 ok, skulle gjerne hatt over 200 hk i den etter vinteren... så vist noen har noe ligende som kan gi meg 200 hk +++ så tar jeg i mot nesten alt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå