Gå til innhold

Formatere fra commandolinja

Anterialis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har egentlig windows installert, men noe er alvorlig galt. (Har ikke brukt denne laptoppen på evigheter, så vet ikke hva som gikk galt den tiden). Altså når jeg mener galt så mener jeg at den for det første ikke finner ntlrd (eller hva den oppstartsfila heter), så jeg kommer bare forbi post, thats it. Nå vil jeg formatere, prøvde med en xp-installeringsCD, men den kopierer jo inn installasjonsfilene rett etter den har formatert, så får jo på en måte ikke "kun formatert".

Noen forslag til hvordan jeg kan formatere skikkelig, uten å installere windows? Uten å installere noe egentlig? Skal installere Ubuntu, men får ikke starta å installere det fordi den rapporterer om buffer feil. Dette tror jeg har noe med å gjøre at pc-en ikke er ordentlig formatert.

Noen som vet hvordan jeg kan laste inn DOS OS med format støtte? Evt andre ting som jeg kan formatere med? OppstartCD?

På forhånd takk =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Javel :s Kommer bare så mange rare tegn og 1/0 buffer error meldinger :s Men nå kom jeg faktisk forbi det, og er i console. Sist gang jeg prøvde kom jeg inn på det grafiske grensesnittet. Er det hotkeys for å skifte mellom console og det grafiske grensesnittet? Sånn at jeg kommer dit igjen?

Takk for svaret

EDIT: Booter denne?

http://www.soft32.com/download_151.html

Endret av w3p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...