Gå til innhold

Hva var alt styret rundt bioshock om?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeez, har ingen lest postene mine. Jeg har bare gjort narr av trådstarter fra begynelsen av. Les igjen :)

6945754[/snapback]

Jeg har lest de nå 3 ganger, og finner ikke akkurat humoren.. Kunne du poengtert det ut? :p

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har lest de nå 3 ganger, og finner ikke akkurat humoren.. Kunne du poengtert det ut? :p

6948975[/snapback]

Klabers!

Jeg er også enig med trådstarter. Bioshocks undervannsverden/1940's setting minner meg veldig om Prey's romskip/kjøtt/metall greie. Jeg skjønner ikke helt hvorfor dere ikke kan trekke de paralellene også?

Hvis du leser dette, uten å trekke i tvil om mannen er seriøs, så følger du ikke med i timen.

Uansett: Hvis du i det hele tatt ANER hva Looking Glass-tankegangen går ut på så sier det seg selv at Bioshock neppe blir noen typisk FPS. Var Deus Ex et typisk FPS? Thief?

Tenkte meg det. :)

Skrevet
Jeez, har ingen lest postene mine. Jeg har bare gjort narr av trådstarter fra begynelsen av. Les igjen :)

6945754[/snapback]

Ahh... Sånn går det når man er trøtt xD

Skrevet
Jeg så en 15 minutters trailer fra dette spillet i går, og jeg må si at jeg skjønner ikke helt hva som er så fantastik med det. Det lignet på et helt vanlig skytespill-med-en-liten-jente for meg. Det ligna litt på Prey, som var ett bra spill, for all del, men ikke sååå originalt som man skulle ha det til.

6938997[/snapback]

De små jentene hadde vel lite med hele spillet å gjøre..? :hmm:

Synes det ser bra ut, men forventer ikke at det blir bedre enn SS2. Det var jo egentlig grusomt artig. Futuristisk FPS-RPG-Horror. Langt var det også. :yes:

Skrevet

Det føles bare som om FPS sjangeren ikke har så mye mer å by på.

De eneste spilla jeg kan komme på i farta som virker interessante er Dark Messiah og det nye Farcy-spillet (crytek?).

Men dere vil sikkert være enig i at hvis Bioshock bare kommer til å handle om å "disable" kameraer (Splinter Cell noen?) og lure gale kvinner til å angripe hverandre kommer resultatet til å bli kjedelig. Dessuten, kan ikke det at pistolen får mange forskjellige moduser føre til at utviklerne nedprioriterer andre våpen? Det ville ikke vært spesielt morsomt å BARE ha pistol gjennom spillet.

Skrevet
Da var Bioshock eksklusivt til xbox 360 og windows vista.

Var vist rykter om ps3, men det ble jo ikke noe av.

6952756[/snapback]

Liten nedtur der ja.

Men vi får se hvor lenge det blir ekslusivt ;) Oblivion anyone? :D

Skrevet
Så vidt jeg husker så var Oblivion en ekslusiv 360 tittel rett og slett fordi PS3 ikke var ute enda. Jeg er ganske sikker på at Bioshock blir 360 ekslusiv permanent.

6957535[/snapback]

Aldri si aldri. Det kommer nok helt an på om hvor populært spillet blir. Det kan jo hende at dem finner ut at det vil være økonomisk logisk å f.eks. porte det til ps3.

Skrevet

Vel, slik det har vært hele tiden med third-party ekslusive titler er at utviklerene har fått en kjekk sum penger for å sikre ekslusiviteten. Jeg ser ingen grunn til at dette er annerledes hos Irrational/2K.

Skrevet

Tror konklusjonen på denne tråden må være at trådstarter aldri har prøvd noen av system shock spillene..

De fleste av oss som har det fniser nemlig forventningsfullt som en forelsket fjortiss når de hører noen nevne bioshock. Fans av serien vet at menneskene bak bioshock VET hva de holder på med, og ser mye mer i den videoen enn hva som egentlig vises. Noe er vel basert på håp og forventninger, men mye av det som hintes i kommentaren og gameplay har helt klare paraleller til SS og SS2.

<- system shock gameplay

http://youtube.com/watch?v=1p8tOeN32eE&mode=related&search= <-- system shock 2 gameplay. (obs, dette er en speedrun av spillet, så det er fullt av spoilere tilstede.. Videoen viser heller ikke så mye av det gode gameplayet med utforsking, hacking, oppgradering av våpen, skills osv.. Spilleren kan alle kodene og mangfoldige timer av spillet blir kuttet bort pga dette.)

Skrevet
Så vidt jeg husker så var Oblivion en ekslusiv 360 tittel rett og slett fordi PS3 ikke var ute enda. Jeg er ganske sikker på at Bioshock blir 360 ekslusiv permanent.

6957535[/snapback]

Vel jeg mener å huske at SIST ryktet om at Oblivion skulle komme på ps3, så ble dette faktisk benektet fra Bethesta.. Og 360 fanboysa var i fyr og flammer over hvor flott det var med konsoll-ekslusivitet..

Så vi får nå se :) Kanskje det blir noe alá GTA4

Skrevet
Jeg så akkurat traileren fra X06 showet i Barcelona, og jeg må innrømme at den var veldig bra.

6965835[/snapback]

Men det var også CGI.

Skrevet (endret)

Haha, nå har jeg sett den ingame traileren minst 20 ganger, og det slår meg hver gang hvor bra fremført kommentarene er. Han høres virkelig ut som en nerd som virkelig er engasjert i det han fremfører. Har en akkurat passe creepy stemme til at det passer perfekt med stemningen i spillet. Han minner meg mye om john carmack når han setter i gang å prate engasjert om et prosjekt. Samme tørre stemmen.

Fantastisk!

//Edit: http://video.google.com/videoplay?docid=-1...n+carmack&hl=en <-- stemmen til carmack til sammenligning.

Endret av slash
Skrevet (endret)
"little sister" og "big daddy" som kan bli fiendtlig om du irriterer den

6948766[/snapback]

Akkurat nå tenkte jeg koffert. :!: Sorry, har så sær humor :no::p

Endret av pumpehagle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...