Gå til innhold

Konstant videorecording software


Anbefalte innlegg

Hei dere,

Jeg skal foreta en ÅDT telling på skoleveien til barna våre. (Års Døgn Trafikk)

Til det trenger jeg å la videokameraet mitt rulle å gå i 24 timer mens det tar opp trafikken på vegen. Deretter kan jeg i ro og fred telle biler når jeg orker ... ! Vet dere om ett software som kan ta opp en 24 timer lang video .... ? :hmm:

 

Kameraet er et Hitachi 230 DVD-RAM video kamera m/USB.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Det er vel ikke softwaren det står på, men heller stor nok lagerplass og konstant strømforsyning. HAr du koblet kamera til PC'n kan du bruke hvilket som helst capture-program forutsatt at du har stor nok disk.

24 timer i DV-kvalitet blir jo rundt 290GB, så det burde ikke by på store problemer med lagringsplass, særlig siden kvaliteten på filmen neppe trenger å være bedre enn at man klarer å skille om det er en personbil eller lastebil i bildet. At kvaliteten bør være høyere for at man skal orke å se på det i 24 timer (noe man jo til syvende og sist er nødt til, selv om man kan dele det opp), er noe annet. Men 15b/s i 320x240 er tilstrekkelig, og tar ikke så mye plass, selv i 24 timers opptak...
Lenke til kommentar
Det er vel ikke softwaren det står på, men heller stor nok lagerplass og konstant strømforsyning. HAr du koblet kamera til PC'n kan du bruke hvilket som helst capture-program forutsatt at du har stor nok disk.

24 timer i DV-kvalitet blir jo rundt 290GB, så det burde ikke by på store problemer med lagringsplass, særlig siden kvaliteten på filmen neppe trenger å være bedre enn at man klarer å skille om det er en personbil eller lastebil i bildet. At kvaliteten bør være høyere for at man skal orke å se på det i 24 timer (noe man jo til syvende og sist er nødt til, selv om man kan dele det opp), er noe annet. Men 15b/s i 320x240 er tilstrekkelig, og tar ikke så mye plass, selv i 24 timers opptak...

7039071[/snapback]

 

Han har et DVD kamera, ike DV kamera!

Lenke til kommentar

Hva med frame-recording da? Er det litt oversikt der kamera står burde det holde med en ramme hvert sekund, eller kanskje hvert andre. Setter jo helt andre krav til lagringsplass. Du kan også bruke et web-kamera som jo gir dårligere bilde, men du skal vel heller ikke produsere for Krinken eller hva?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...