Gå til innhold

Ting går tregere med SLR?


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt mitt første digitale speilrefleks, en Canon 30d (men mitt 5. SLR og Canon totalt). Kameraet er supert og lekkert, men jeg synes overføring av bilder til PC går så uendelig mye tregere enn med mitt digitale Sony kompaktkamera med Memory Stick. Skyldes tregheten CF-minnekortet? Det som fulgte med heter RiData, er 2GB og stemplet 80x.

 

Forslag til andrer årsaker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også nettopp prøvd 30D, og overføringen går veldig tregt. Med mitt Nikon D80 overfører jeg alt på et blunk. Skulle jeg overføre 200 bilder fra 30D så tok det jo evigheter. Veldig synd det der! Kameraet er jo greit ellers. Vet ikke om det er noe som kan rettes på. Var ihvertfall ikke minnekortet mitt som var tregt, brukte nemlig Sandisk Extreme III.

Endret av Bache83
Lenke til kommentar

Med denne (sjekk nest nederst på linken)

USB2-minneleser/skriver for Compact Flash-minne. (finnes også for andre kort-typer)

Leveres med 1 m. USB-kabel. For Windows 98SE eller senere og Mac 8,6 eller senere.

38-1158 149,00

http://www.clasohlson.no/?AFP=store/fs_mm....36&IsCampaign=N

og en MACBOOK tok det ca 1 min og overføre 1,2 GB fra et Sandisk Extreme III 2GB

10 minutter etter en konsert med TNT på Baråtti, Strømmen

Artig å kunne vise dem bildene på stor skjerm, nesten før de var gått av scenen.

Endret av xST©NE2005
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...