Gå til innhold

WoW-error: For lite Minne


Anbefalte innlegg

Hejhej, prøvde akkurat å lage et nytt emne men neida, den klikka den, så nå gidder jeg ikke sitte 15 nye minutter og forklare

 

Tingen er at når jeg starter wow nå, så avsluttes det og jeg får en morsom error<3 eh, joa :no:

Jeg fikk denne erroren første gang i dag, hadde spilt spillet et par timer allerede i dag men stakk på jobb og da jeg kom hjem var alt bare !@%/("#)(/!

 

Erroren er slik:

 

"This application has encountered a critical error:

 

Det er ikke nok minne til å utføre denne kommandoen.

 

Program: C:\Programfiler\World of Warcraft\WoW.exe

File: E:\build\buildWoW\WoW\Source\DB\DBClient\DBCache.cpp

Line: 406

 

Press OK to terminate the application."

 

Jaja, dette sier selfølgelig meg veldig lite siden jeg ikke har så god peiling på PC. Men skjønte såpass til å slette halvparten av programmene på pcen.

Men NEIDA, det fortsetter slik! Kan noen si meg hva jeg skal gjøre?

Det som er rart er at det plutselig ble slik.

 

Mvh melleby, 60warrior - Balnazzar / Cp, 19roguetwink - Balnazzar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Google.com

 

Første post etter å ha søkt på

DBCache.cpp

 

 

http://72.14.221.104/search?q=cache:YrS5_r...no&ct=clnk&cd=1

 

 

 

andre ganger er det mods/addons som kan være kilden.

eller bare reinstall hele programmet.

 

istedet for å fjerne halvparten av de andre programmene du har på maskina ;)

 

 

Gi respons om dette virka!

Endret av genesis
Lenke til kommentar
Hejhej, prøvde akkurat å lage et nytt emne men neida, den klikka den, så nå gidder jeg ikke sitte 15 nye minutter og forklare

 

Tingen er at når jeg starter wow nå, så avsluttes det og jeg får en morsom error<3 eh, joa  :no:

Jeg fikk denne erroren første gang i dag, hadde spilt spillet et par timer allerede i dag men stakk på jobb og da jeg kom hjem var alt bare !@%/("#)(/!

 

Erroren er slik:

 

"This application has encountered a critical error:

 

Det er ikke nok minne til å utføre denne kommandoen.

 

Program: C:\Programfiler\World of Warcraft\WoW.exe

File: E:\build\buildWoW\WoW\Source\DB\DBClient\DBCache.cpp

Line: 406

 

Press OK to terminate the application."

 

Jaja, dette sier selfølgelig meg veldig lite siden jeg ikke har så god peiling på PC. Men skjønte såpass til å slette halvparten av programmene på pcen.

Men NEIDA, det fortsetter slik! Kan noen si meg hva jeg skal gjøre?

Det som er rart er at det plutselig ble slik.

 

Mvh melleby, 60warrior - Balnazzar / Cp, 19roguetwink - Balnazzar

6924063[/snapback]

 

Bruker du mange addons?

 

Siden du har spilt WoW en del før, og erroren sier at det er for lite minne, så er det for lite minne som er prblemet. Hvor mye minne har du egentlig ?

 

Addons kan bruke en del minne, og viss du har lite minne av fra starten så er det kanskje ikke så lurt å bruke noen addons. Præv å disable dem, viss du har noen.

Lenke til kommentar

Funka å fjerne WDB, WTF og Interface mappene! Takk for tipset om addons, kan si at jeg har litt for mye av den slags :p

 

Når jeg tenker meg om, så blir det nok til at jeg laster ned alle de igjen og at jeg må gjennom samme kjøret gang på gang. Whatever.

 

Takk for hjelp uansett =) Nå skal det twinkes!

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på om den feilmeldinga er helt lik (mtp: File: E:\build\buildWoW\WoW\Source\DB\DBClient\DBCache.cpp ), men jeg fikk samme beskjeden en tid tilbake.

 

Da var det en minnebrikke som slet med overopphetning. Det er kanskje verdt å kjøre Prime95 og andre slike stress- program for å sjekke det. Evt rengjøre kabinettet, plassere det et annet sted med større gjennomtrekk, senke romtemperatur etc etc

?

 

 

Edit:

 

Uhh! Veldig treg der...

Bra du fikk ordnet det :thumbup:

Endret av kristteo
Lenke til kommentar
Hejhej, prøvde akkurat å lage et nytt emne men neida, den klikka den, så nå gidder jeg ikke sitte 15 nye minutter og forklare

 

Tingen er at når jeg starter wow nå, så avsluttes det og jeg får en morsom error<3 eh, joa  :no:

Jeg fikk denne erroren første gang i dag, hadde spilt spillet et par timer allerede i dag men stakk på jobb og da jeg kom hjem var alt bare !@%/("#)(/!

 

Erroren er slik:

 

"This application has encountered a critical error:

 

Det er ikke nok minne til å utføre denne kommandoen.

 

Program: C:\Programfiler\World of Warcraft\WoW.exe

File: E:\build\buildWoW\WoW\Source\DB\DBClient\DBCache.cpp

Line: 406

 

Press OK to terminate the application."

 

Jaja, dette sier selfølgelig meg veldig lite siden jeg ikke har så god peiling på PC. Men skjønte såpass til å slette halvparten av programmene på pcen.

Men NEIDA, det fortsetter slik! Kan noen si meg hva jeg skal gjøre?

Det som er rart er at det plutselig ble slik.

 

Mvh melleby, 60warrior - Balnazzar / Cp, 19roguetwink - Balnazzar

6924063[/snapback]

 

 

det betyr IKKE at du har for lite harddisk plass, men at du har for lite RAM lkøp flere ram brikker, og/eller Høyre klikk på Min Datamaskin>Egenskaper, der står det hvor mye ram du har, sjekk deretter bakpå koveret til WoW får å sjekke om du har nok RAM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...