Gå til innhold

Formatere ny harddisk uten OS.


Flanger

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt en ny harddisk som jeg ikke skal ha operativsystem på. Jeg partisjonerte disken med win xp cden, men formaterte den ikke der fordi da måtte windows også innstalleres. Partisjonen vises nå i Min Datamaskin. Jeg har prøvd å komme inn i diskbehandling, men får en feilmelding "Serverutføringen mislyktes" og "Kan ikke koble til Logical Disk Manager". Er det en annen måte å formatere harddisken på? Går det for eksempel an å høyreklikke på partisjonen som jeg opprettet i Min Datamaskin og formatere derfra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har kjøpt en ny harddisk som jeg ikke skal ha operativsystem på. Jeg partisjonerte disken med win xp cden, men formaterte den ikke der fordi da måtte windows også innstalleres. Partisjonen vises nå i Min Datamaskin. Jeg har prøvd å komme inn i diskbehandling, men får en feilmelding "Serverutføringen mislyktes" og "Kan ikke koble til Logical Disk Manager". Er det en annen måte å formatere harddisken på? Går det for eksempel an å høyreklikke på partisjonen som jeg opprettet i Min Datamaskin og formatere derfra?

6922172[/snapback]

 

Om du skal bruke wincd for å partisjonere, formatere en disk , er det helt ok det, men du skal gjøre det med å boote til WRC og deretter bruke Diskpart til partisjonering og format til formatering.

 

Da kan du avslutte uten å risikere det du nevner ovenfor.(det var det vedrørende bruk av CDplate)

Lenke til kommentar
Jeg slettet nå partisjonen igjen med WinCD. Men det går ennå ikke an å bruke Diskbehandling. Er det noen måte jeg kan ordne dette på?

6926242[/snapback]

 

 

Ops! Glemte del 2 Ja!!

 

Det må være at du har deaktivert noe av de tjenester som er nødvendig her.

 

Gå i …tjenester.. under ..administrative verktøy og se etter:

-Logical Disk Manager--------- sett til automatisk og start.

-Logigal Disk Manager--------- sett til manuelt

-Plug and Play -------- sett til automatisk og start

-Remote Prosedyre Call------- sett til automatisk og start

-Remote Prosedyre Call------- sett til manuelt

 

Ellers det er jo slik at mange tjenester er avhenging av hverandre. Det betyr at du kan ha deaktivert noe tjenester utilsiktet eller om det er noe annet som har forårsaket dette.

Se derfor under Uavhengigheter når du er inni der. Eventuelt ….kjør …msconfig.. tjenester …og aktivere alle der , for deretter å configurere igjen.

 

Har du installert noe progs kanskje som har tatt styring for noe av dette?

 

Hvis ikke det retter seg, du må reparere den installasjon du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...