Gå til innhold

2,5 til 3,5mm på ipaq hw6515


ToMmM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disse overgangene er ikke bra for pdaen/mobilen. Det er nemmlig en overgang med 2.5 mm 4 pin, til 3.5 mm 4 pin. Når du da kobler inn en vanlig 3.5 minijack (som er 3 pin) vil du kortslutte mikrofon inngangen, noe som resulterer i dårligere lyd, forvrengning (spesiellt om du tar på adapteren) og i verste fall at pdaen/mobilen kan gå i stykker. Det du er ute etter en er en adapter med 2.5 mm 4 pin i ene enden, men bare TRE i 3.5mm enden.

Lenke til kommentar
Disse overgangene er ikke bra for pdaen/mobilen. Det er nemmlig en overgang med 2.5 mm 4 pin, til 3.5 mm 4 pin. Når du da kobler inn en vanlig 3.5 minijack (som er 3 pin) vil du kortslutte mikrofon inngangen, noe som resulterer i dårligere lyd, forvrengning (spesiellt om du tar på adapteren) og i verste fall at pdaen/mobilen kan gå i stykker. Det du er ute etter en er en adapter med 2.5 mm 4 pin i ene enden, men bare TRE i 3.5mm enden.

6936921[/snapback]

 

Vet du hvor man kan få kjøpt det? Er ute etter det samme selv... :hmm:

Lenke til kommentar
Disse overgangene er ikke bra for pdaen/mobilen. Det er nemmlig en overgang med 2.5 mm 4 pin, til 3.5 mm 4 pin. Når du da kobler inn en vanlig 3.5 minijack (som er 3 pin) vil du kortslutte mikrofon inngangen, noe som resulterer i dårligere lyd, forvrengning (spesiellt om du tar på adapteren) og i verste fall at pdaen/mobilen kan gå i stykker. Det du er ute etter en er en adapter med 2.5 mm 4 pin i ene enden, men bare TRE i 3.5mm enden.

6936921[/snapback]

 

Nuvel. Har brukt slike adaptere på Qtek-telefoner i over et år uten at det har skadet dem.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Disse overgangene er ikke bra for pdaen/mobilen. Det er nemmlig en overgang med 2.5 mm 4 pin, til 3.5 mm 4 pin. Når du da kobler inn en vanlig 3.5 minijack (som er 3 pin) vil du kortslutte mikrofon inngangen, noe som resulterer i dårligere lyd, forvrengning (spesiellt om du tar på adapteren) og i verste fall at pdaen/mobilen kan gå i stykker. Det du er ute etter en er en adapter med 2.5 mm 4 pin i ene enden, men bare TRE i 3.5mm enden.

6936921[/snapback]

 

Nuvel. Har brukt slike adaptere på Qtek-telefoner i over et år uten at det har skadet dem.

 

-snubbel

6942289[/snapback]

 

Høres flott ut, da jeg venter på en Qtek 9100 :)

Lenke til kommentar
Disse overgangene er ikke bra for pdaen/mobilen. Det er nemmlig en overgang med 2.5 mm 4 pin, til 3.5 mm 4 pin. Når du da kobler inn en vanlig 3.5 minijack (som er 3 pin) vil du kortslutte mikrofon inngangen, noe som resulterer i dårligere lyd, forvrengning (spesiellt om du tar på adapteren) og i verste fall at pdaen/mobilen kan gå i stykker. Det du er ute etter en er en adapter med 2.5 mm 4 pin i ene enden, men bare TRE i 3.5mm enden.

6936921[/snapback]

 

Nuvel. Har brukt slike adaptere på Qtek-telefoner i over et år uten at det har skadet dem.

 

-snubbel

6942289[/snapback]

 

Sjansen for å ødelegge telefonen er vel minimal, men du må vel ha opplevd sjenerende "skurring" og "støy" for eksempel om du kommer borti pluggen?

Lenke til kommentar
Sjansen for å ødelegge telefonen er vel minimal, men du må vel ha opplevd sjenerende "skurring" og "støy" for eksempel om du kommer borti pluggen?

6974936[/snapback]

 

Nei, overhodet ikke. Har brukt overgangen på Qtek S110, S100 og 9100.

 

-snubbel

6975351[/snapback]

 

Har du kjøpt overgangene du har brukt på Clas Ohlson?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har problemer med adapteren fra Claes Ohlson (har qtek 8300 - og 2,5mm-pluggen i telefonen sitter veldig løst så ved litt bevegelse har jeg bare lyd på ene øret, noe som gjør at jeg bare kan bruke den når jeg sitter stille).

 

Kan noen anbefale enten noen gode høretelefoner (til musikk) med 2,5 mm eller bedre adapter enn de billige 50-kronersutgavene?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Om du vet hva en loddebolt er, så lager du et bedre adapter det du kjøper hos clas ohlson på fem minutter.. Og bare for å bevise at det jeg sier er sant tok jeg å laget et adapter.. på fem minutter.. :) Egentlig tok jeg fler bilder underveis men dem blei så jækla uskarpe.

 

Om du kan leve uten handsfreen din (eller om du som meg har en ekstra) og har en 3,5 mm minijack kontakt kan du gjøre følgende:

 

Tok handsfreen som fulgte med telefonen, knakk opp plastikken rund mikrofonen. Der er det en printplate hvor ledningen fra telefonen er kobla. De vi er interresert i er SPL+, SPR+ og enten SPL-, SPR- eller MIC- siden de er kobla sammen uansett. Velg den du tror er lettest å lodde. Jeg valgte MIC- siden den hadde litt tykkere ledning. Så hadde jeg en 3.5 mm jack kontakt liggende. Hadde jeg forberedt med litt ville jeg valgt å kjøpe DENNE i tre pols utgave. Så loddet jeg SPL+ til det venstre benet på kontakta, SPR+ til det høyre og MIC- til jord.

De andre ledningene MIC+, SPL- og SPR- klippet jeg bare av med en saks.

 

Her er et bilde:

post-2917-1172892023_thumb.jpg

 

Så tok jeg litt elektriker tape rundt. Om du skaffer den kontakta jeg linka til ser det plutselig helt proft ut. I tillegg kan du ha denne løsninga i lomma og bevege på mobilen uten at lyden forsvinner/skurring. Og pluggen sitter faktisk FAST i telefonen i motsetning til clas ohlson saken. Sånn "for the record" så må jeg også si at det ikke er clas ohlson sin skyld, men at produktet deres aldri var tiltenkt å brukes i en mobil! ;)

 

En annen artig variant hvis du vil beholde handsfreen din som jeg har gjort på det andre handsfree paret mitt er å lodde av hodetelefonene og lodde på noen kvalitets ørepropper eller hodetelefoner. Ble LITT bedre lyd med sony øreplugger enn den søpla som fulgte med.

 

Nå fikk dere kanskje litt inspirasjon hvertfall. :D

Endret av killerost
Lenke til kommentar

"Hama Adapter MiniJack 3.5mm->2.5mm Sort har en 3.5 mm MiniJack-hunkontakt i den ene enden og en 2,5 mm MiniJack-hankontakt i den andre. Den kan brukes til å koble et standard headset til en PDA eller Mobiltelefon med 2,5mm jack utgang."

 

Fås bl.a. hos Movida.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...