Gå til innhold

play.com - "This item can only be delivered in UK"


Anbefalte innlegg

Hva er dette for noe tull..?

 

 

Jeg bestilte sist forrige uke... Har de noe sperre på hvor ofte man kan bestille utenfor UK..? :ermm:

 

EDIT1: Når jeg velger Euro så får jeg bestille..... Men i euro blir jo varene dyrere pr stykk.!

Har play.com lagt om opplegget sitt.?

 

Eksempel. Alien

 

euro = 27,49 = * 8,28 = 227,58 kr

GBP = 16,99 = * 12,34 = 209,65 kr

(+ toll)

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så dere andre får samme tullet..?

 

Kanskje play har "oppdaget" at de tjener serdeles lite på å sende en dvd film til 60kr fraktfrit til norge, så euro/utenlans valutta får høyere pris for å kompensere frakten...

(dette er bare synsing og ikke noe som skal fremstå som fakta.)

Lenke til kommentar

Play.com sender til Norge, det er greit, problemet er at dei på eit eller anna tidspunkt har endra på kjøpsprosessen så du ikkje får kjøpt varer til den prisen som er oppgitt i pund. Vel du Euro fungerer det fint, men som nevnt i første innlegget vil dette bety dyrare varer for oss.

 

Grunnen til dette veit eg ikkje, prøvde å leite litt på sidene utan resultat, hadde vært greit å vite, nokon som gidd å sende ein e-post?

Lenke til kommentar

Eksempel 2...

4,99pund filmer kostet 61,57kr i pund og 66,15kr i Euro...

 

Eksempel 3...

CD'n jeg kjøpte kostet meg 147kr på mandag, nå skal de ha 161kr for den...

 

+ den utrolige leveringstiden deres så ble play.com nå en mindre selvfølge...

De 10kronene de lå billigere på ditt & datt var det som gjorde utslaget til at jeg handlet der... Så om dette er permanent så har de mistet sin "edge"...

Lenke til kommentar

Min siste bestilling fra play.com (for et par dager siden) gikk helt greit i GBP.

Den er pakket og under sending men ennå ikke synlig på konto.

Dette var vanlige filmer. Ser at du forsøker å kjøpe noen som finne som tilbud i Norge (litt dyrere - men ikke så mye).

 

Det må være en annen grunn til at dine varer ikke kan levers utenfor UK.

Lenke til kommentar

ja de jeg valgte er noen billigere på cdon som nok kommer til å bli hvor jeg bestiller fra videre, får bare venne meg til å bestille mere på en gang...

de på printscreen var bare trykket til bestill for å se om det akkurat de jeg valgte først eller om det gjalt alt på play.com...

 

For noen dager siden var det helt ok i pund, nå i dag dette har sjedd, prøv å gå til bestillingsdelen med pund du også så får du vel samme... ;)

Lenke til kommentar

Unnskyld at jeg sier det men "problemet" her vil uansett kun gjelde på filmer som har vert priset slik at kursen på pund gjør at man kommer under grensen på 200,- NOK og at man på samme film i Euro nå vil bikke over grensen .

 

Jeg tror at den jevne entusiast ikke vil akkurat dø av å måtte betale noen få kroner mere pr film men nå er dette selvfølgelig min personlige mening selv etter å ha kjøpt mange hundre filmer hos Play så vil jeg ikke nødvendigvis slutte selv om prisen er i Euro eller hva .

 

Man kjøper da filmer fra andre land i andre valuta også uten at dette gjør noe fra eller til ...

Lenke til kommentar

Ser at en CD jeg bestilte forleden dag i Pund er kalrert ok og pakket. Forsøk på å bestille samme CD idag feiler med "This item can only be delivered to a UK address. ". Jeg tror ganske enkelt de har tekniske problemer. Har sendt en mail- Andre som har gjort tilsvarende ? Dessto flere mailer til teknisk support der dessto bedre. La dem merke at vi i Norge ikke aksepterer dette!

Lenke til kommentar

Blir litt OT i min egen tråd, men bare et kjapt svar fra noen..

- Om en box (som alien thx) koster 220 kroner, hva blir da den faktiske prisen etter toll...

 

ON T: ja jeg håper også det er bare tekniske problemer, play.com er/var gull...

Skal sende en mail jeg også... ;)

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Men for alle oss som kjøper hos Play.com. Send email! De er avhengig av oss (kundene) - vi kan alltids finne andre steder å handle. Og dette har oppstått nå en av de siste dagene. 18/9 og sendt Min forrige ordre i GBP er datert 18/9 og sendt 19/10. Forsøk på å rebestille asme DVD idag gir meldingen "This item can only be delivered to a UK address. "

 

EDIT:

Jeg har også sendt mail. Siste ordre var bestilt 18/9 og sendt 20/9 på GBP 9.99. Samme item forøskt betsilt idag trigger meldingen.

 

.. Har de plassert Norge som Euroland?

Endret av PerB
Lenke til kommentar

220 + mva = 275 kroner. Gebyret for pakkar under 1000 er vel rundt 80? Totalen blir altså rundt 350 kroner. Om denne filmen hadde gått under 200-grensa med pund som valuta ville du spart 150,- kroner.

 

Eg kjem ikkje til å boikotte Play.com, men om det er filmar på grensa eg kan få billigare på f.eks. Amazon eller DDD så vil eg kjøpe der.

Manx hadde visst sendt ein mail til Play.com og spurt kva som var poenget med dette, eg er spent på svaret.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...