Gå til innhold

Remote desktop prog?

MIZZ_HELL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener som server elsn.. s¨ånn at man fikser det hjemme, så kobler man seg på f.eks på skolen (og den funksjonen er j0 både i XP home og pr0)... så kan man styre dataen hjemme på skolen.. ;)

Skrevet

VNC er et alternativ som er gratis. Programmet må du ha installert og starta server tjenesten for at det skal fungere. Så lønner det seg å kryptere den å sette på passord i konfigueringa på maskina som skal fjernstyres. Du må KANSKJE regne med at Skolen har stengt slike program som det der. Har noe med sikkerheten å gjøre. Fikk iallefall ikke til å kjøre det forrige gang jeg prøvde det på min skole. Men det er da bare å sette i gang å prøve veit du :)

http://realvnc.com/download.html

velg Download and Use på Personal Edition. Da fungerer det. Så installerer du programmet på den maskina som skal styres. På den maskina du bruker til å fjernstyre den aktuelle maskina trenger du bare VNC Vieweren.

Du må selvfølgelig huske på å konfiguere VNC på den maskina du skal fjernstyre.

Lykke til.

• 4 uker senere...
Skrevet
LogMeIn fungerer garantert og er gratis! :)

6899607[/snapback]

Må man ha noen åpene porter i router for å bruke dette?

(forbanne idiotene på jobben til fattern som inbiller seg at man ikke trenger brukn og pass til router for å åpne porter.:@)

Skrevet

trenger burkernavn og pass ja, men tror du ikke trenger det til logmein. se på tightvnc om du skal gjøre det. den er bra. realvnc og ultravnc er også alternativer

Skrevet
LogMeIn fungerer garantert og er gratis! :)

6899607[/snapback]

Må man ha noen åpene porter i router for å bruke dette?

(forbanne idiotene på jobben til fattern som inbiller seg at man ikke trenger brukn og pass til router for å åpne porter.:@)

7083675[/snapback]

Det trenger du til en viss grad heller ikke, men IMO er dette ikke en erstattning for egensatt NAT:

http://en.wikipedia.org/wiki/Upnp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...