Gå til innhold

Hvorfor så lite CPUer hos norske webshops?


Sitech

Anbefalte innlegg

Har nå i et par måneder fulgt cpu priser nøye hos norske webshops, på jakt etter prisnedgang.

 

Det jeg synes er litt rart, er at det virker som webshoppene, til en hver tid har veldig lite cpuer inne. Dette gjelder spesiellt s939dualcore, am2dualcore, og Core2duo.

 

Alle har listet dem opp, men bare at fåtall har dem på lager, det står forventet leverings tid 1-4 dager eller mere, men etter flere måneder er de fortsatt ikke på lager.

 

For meg virker det som om det er vanskeligheter med å få tak i cpuer.

 

Dette gjør jo at det blir lite priskriging blant webshops, noe som er ugunstig for oss kjøpere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå i et par måneder fulgt cpu priser nøye hos norske webshops, på jakt etter prisnedgang.

 

Det jeg synes er litt rart, er at det virker som webshoppene, til en hver tid har veldig lite cpuer inne. Dette gjelder spesiellt s939dualcore, am2dualcore, og Core2duo.

 

Alle har listet dem opp, men bare at fåtall har dem på lager, det står forventet leverings tid 1-4 dager eller mere, men etter flere måneder er de fortsatt ikke på lager.

 

For meg virker det som om det er vanskeligheter med å få tak i cpuer.

 

Dette gjør jo at det blir lite priskriging blant webshops, noe som er ugunstig for oss kjøpere.

 

Du har forsåvidt rett angående priskrig ja. Grunnen til at alle nettbutikkene har dem i sine lister, er fordi de selvfølgelig inngår i sortimentet deres. Grunnen til at de aller fleste til en hver tid er utsolgt (gjelder spesiellt Core 2 Duo), er på grunn av stor pågang nå i begynnelsen og fordi mange har forhåndsbestillt C2D prosessorene.

Lenke til kommentar
Komplett har også mange CPUer, faktisk en hel haug (500+) av C2D E6600 som er en av de mest populære. Det samme for AMD X2, og der har det vært tørke ganske lenge såvidt jeg fikk med meg. Noen av modellene er forøvrig tatt bort fra prislista (X2 3800+ og 5000+).

 

My bad, glemte å sjekke nettbutikkene før jeg posta! :blush:

Ser jo nå at de har maaaaange CPU`er på lager, faktisk hele C2D serien! Men slik har du jo ikke alltid vært... ;)

Lenke til kommentar
Prisen på feks AMD Athlon 64 X2 4600 har jo steget noen hundrelapper etter det store prisfallet for noen uker siden. Dette er vel fordi det er så få butikker som har dem inne at de kan sette opp prisen.

 

Det begynner vel å gå nedover igjen om en stund...

6906599[/snapback]

Eller er det fordi dollarkursen har endret seg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...