Gå til innhold

Heroes sesong 1 diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Det vites lite om hva Uluru er, eller hvem det er, foreløpig. Sjekk forumet i 9thWonders.com.

 

Edit: Uluru skal visst være en stor steinmonster, og det spekuleres i forumet der. Det har også blitt opprettet en egen tråd som tar for seg diskusjonen rundt denne mystiske personen: her.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva/hvem er Uluru?

 

Tviler på at Faren til Simone er den som er verre enn Sylar da han ikke ville at byen skulle sprenges. Rart at Simone ikke hadde noen krefter da..

8714376[/snapback]

Om du ser over så var det du som sa at du mente hun ikke hadde krefter.

 

Hans evner er kanskje å gå inn i folks tanker og hente tidligere opplevelser?

Lenke til kommentar
Peter has a dream about the first time he met Simone. In that dream, Peter's mother appears to know Charles from before, and they speak about the explosion that will change the world. Charles thinks Peter should be the one guiding the world instead of Nathan. After Peter's mother leaves, Charles tells real-time Peter that he is the only one capable of stopping the bomb because he can love unconditionally

 

Peter had a vision in which he apparently spoke to Charles, who was long dead at the time. In the vision, Peter saw events that occurred on the day he was hired as Charles' nurse as if he were present as an invisible observer. Unexpectedly, Charles spoke directly to Peter when there was no one else present. What actually occurred is unclear, but in this dream Charles and Angela Petrelli had a conversation which implied that they were both aware of Linderman's plans, and were members of Linderman's coterie.
Lenke til kommentar

Ahh.. Likte på mange måter sesongavslutningen ved at den ikke ble for overdramatisert. Er jo fortsatt mye cliffhangere, men det er jo bare bra. Nathan og Peter overlever visstnok, men jeg lurer mest på hva som skjer med Sylar. Jeg tror også at han kan bli en slags good-guy etterhvert, eller ihvertfall at han selv forsøker å være det(bare på sin måte). Dette er jo riktignok hvis han overlever! Utfra episode 23 tror jeg noe drar en død Sylar ned i kloakken, siden han faktisk var død og det kommer en ny badguy/monster. Men akkurat den scenen irriterer meg litt, hvis det var selvforskyldt av Sylar. Hvis han åler seg selv bort til kumlokket, vil det være ulogisk å løfte lokket mot seg for så å krype over det for å komme seg nedi. Det logiske hadde vært å løfte det til siden, men er sikkert bare en detalj jeg henger meg opp i, som faktisk ikke spiller noen rolle. Hvis jeg skal være fornuftig tror jeg Sylar forsvant nedi der kun for å ha muligheten til å hente ham tilbake senere. Hvem vet, kanskje slår Sylar seg sammen med han som er enda verre. Lurer på om den neste badguy'en bryr seg kun om heltene, eller om han også tar sivile...

 

Men uannsett hva som skjer med Sylar, Zachary Quinto spiller jo rollen helt fantastisk, uten tvil den beste skuespillerprestasjonen jeg har sett på lenge! Kjenner det i ryggmargen i scenene med ham. Han ble riktignok litt for human når han møtte Ando i siste ep, karakteren ble litt mindre skremmende etter det.

 

Noen som har fått med seg hvem som blir spesielle(får egenskaper)? Det er jo tydligvis genetisk, og som med f.eks Micah har begge foreldrene egenskaper. Er det nødvendig at begge foreldrene er slik for at avkommet skal få egenskapene? Har tenkt litt på dette, for det vil si at begge foreldrene til Petrelli brødrene har egenskaper. Vet Peter og Nathan hvem faren deres er?

 

Sånn som serien har utviklet seg, håpte jeg at Peter skulle få en ustabil egenskap. Hvis ikke ville han bli uslåelig etter hvert som han fikk mestret de andre egenskapene.

 

Gleder meg til sesong 2. Noen som vet noe mer om Heroes: Origin?

Lenke til kommentar
AUtfra episode 23 tror jeg noe drar en død Sylar ned i kloakken, siden han faktisk var død og det kommer en ny badguy/monster. Men akkurat den scenen irriterer meg litt, hvis det var selvforskyldt av Sylar. Hvis han åler seg selv bort til kumlokket, vil det være ulogisk å løfte lokket mot seg for så å krype over det for å komme seg nedi.

8719657[/snapback]

Er mye lettere å løfte lokket mot seg og så krype over det, enn å løfte det fra seg på strak arm.

Men men.. er jo bare en detalj.

Lenke til kommentar
Hva/hvem er Uluru?

 

Tviler på at Faren til Simone er den som er verre enn Sylar da han ikke ville at byen skulle sprenges. Rart at Simone ikke hadde noen krefter da..

8714376[/snapback]

Om du ser over så var det du som sa at du mente hun ikke hadde krefter.

 

Hans evner er kanskje å gå inn i folks tanker og hente tidligere opplevelser?

8716302[/snapback]

 

Jeg snakket om Angela Petrelli, ikke Simone ;)

Lenke til kommentar
Mr. Linderman er sikkert faren til Petrelli-brødrene.

8719896[/snapback]

Har tenkt samme tanken jeg også, men ifl 9thwonders forumet så tjenestegjorde Mr.Petrelli og Lindeman sammen i Vietnamkrigen(i en av tegneseriene)..

 

AUtfra episode 23 tror jeg noe drar en død Sylar ned i kloakken, siden han faktisk var død og det kommer en ny badguy/monster. Men akkurat den scenen irriterer meg litt, hvis det var selvforskyldt av Sylar. Hvis han åler seg selv bort til kumlokket, vil det være ulogisk å løfte lokket mot seg for så å krype over det for å komme seg nedi.

8719657[/snapback]

Er mye lettere å løfte lokket mot seg og så krype over det, enn å løfte det fra seg på strak arm.

Men men.. er jo bare en detalj.

8720382[/snapback]

 

Nja, ikke enig. Siden han har fått et sverd trødd gjennom magen vil han nok slite litt med å reise seg opp på alle 4. Å løfte lokket mot seg mens du ligger på bakken er vanskelig. Derimot kan han jo ha bruk telekinese til å løfte lokket, men da igjen ville han løftet det en annen vei. Dersom dette er gjennomtenkt fra produsentene sin side, tror jeg noe dro ham nedi..

 

Edit: Kjapt tillegg på Mr.Petrelli..

Endret av 31137
Lenke til kommentar
Å løfte lokket mot seg mens du ligger på bakken er vanskelig.

Og løfte det fra seg er enklere?

 

Hvis man skal løfte deg fra seg må man nesten ligge oppå lokket. Armen vår er bare rundt 1 meter.

8721211[/snapback]

 

Når man ligger på bakken, så vil jeg tro(han ikke mye erfaring med å løfte kumlokk, annet enn at jeg vet at de er relativt tunge) at det er ganske vanskelig å få lokket til å havne under seg selv.. Letteste er å løfte det til siden, nevnte aldri å løfte det fra seg.. Riktignok vil telekinese være det letteste, og der også er det mer fornuftig å løfte det vekk fra der han skal krype..

 

Enda mer om kakerlakker(cp fra 9thwonders):

In the episode in Question HRG has sylar in captivity and they have him pumped full of various drugs, and are given the instructions to keep him alive. Bring him back from the dead if need be. Well what I noticed last night was that there was a very large Cockroach wandering around Sylars cell. At first i thought this was just to demonstrate how dirty the cell was, but after the finale I'm thinking it has to do with our new villain.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...