Gå til innhold

hvorfor jeg synes AWP og autosniper er latterlige


Anbefalte innlegg

her snakker jeg om at jeg hater dem. vit det, jeg hater dem og har lyst til å stappe en ekte en .... vel, nok om det

 

uansett, CS skal liksom være greit rettferdig med at en riflepatron fra en ak eller M4a1 ikke dreper momentant dersom den treffer brystet. 4 stykker gjør det, men hvorfor har det seg da sånn at en AWM patron gjør det? fakta er at et AWM skudd er en penetrerings patron, og de er lagd for å gå igjennom gjenstander med minst mulig motstand, i likhet med de fleste patroner. men her er problemet: hvorfor skal da AWP være så forbanna mye kraftigere? et skudd som går igjennom magen er dødligere jo tregere den går, og jo bredere kulen er.

 

En AWP er lagd for elitesnipere slik at de kan skyte igjennom en tykk dør, og en middelmådig kevlar og allikevel ta ut en lunge eller et hjerte. I CS så er AWP'en et våpen som dreper ved å skyte folk i skinnleggen...

 

det var poeng en.

 

nå, hele bevegeligheten til en AWP. denne rifla er tung, nettopp fordi den er laget for sikre skudd, og dette fører til at man vil måtte ta rolige bevegelser for å sikte. for, det finnes noe som heter Fysisk treghet, og det er at man må bruke krefter på å (de)aksellerere et objekt. og det å deaksellere en AWM på et millisekund fra en 180 bevegelse er noe ingen har klart, annet enn i CS. dessuten vil en kule skytt ut fra et våpen i bevegelse ha med seg den bevegelsen fra våpenet, noe som vil si at i en 90* på et halvt sekund bevgelse, så vil kulen (dersom du skyter i bevegelse) gå en 7-10 cm mere til siden på 100 meter (sånn ca). og dessuten er det vanskelig å snu deg 90* på et halvt sekund med 20kg (om ikke mer) mellom henda dine, og fremdeles ha full kontroll og sikte...

 

det var poeng 2

 

nå, det å løpe med en AWM og flippe den opp på et millisekund, sikte på et millisekund, og skyte på et halvt sekund. 1: en tung sniper må bæres på ryggen under rask jogg/løping, eller inntil brystet, siden å ha den kampklar vil nærmest knekke ryggen din. dessuten kan ikke en som løper med en AWM ved brystet bråstoppe, heller ikke en som har det på ryggen egentlig (jo mindre det bare er lett jogg). dette vil si at dersom man har en AWM/auto vil man måtte sakke ned, eller ha bremsespor.

nå, dersom du skal ta fram en AWM fra ryggen, så må du som oftest ta armen din under nakkestroppen, og få den i skulderstøtte, og innta skyteposisjon. dette tar minst to sekunder for de aller mest proffe i gamet (RL). i CS tar det 200ms eller noe... nå, for å sikte, så har du enda et halvt sekund for å få øyet riktig i forhold til kikkertsiktet. og for å skyte, må man enten ha dratt hanen manuelt for instant skudd, noe som tar 2 sekunder ekstra imens du drar den fram, eller at du drar avtrekkeren sakte innover for å hindre rykkinger i siktet ditt.

 

summering: det tar minst 5 sekunder for å ha en skuddklar AWP framme. ikke et halvt et.

 

poeng 3 gjort.

 

bare motargumenter meg, men ikke kom med tull som at "det er bare et spill, eller du bare hater den..." alle andre våpenene i CS /CSS er lagd rettferdig i forhold til virkeligheten, men ikke AWM'en (og litt auto). den eneste grunnen til at folk liker den er fordi de trenger å høyne statsene sine for å ikke begynne å grine...

 

edit* ja jeg er klar over at visse av disse tingene ikke er for noen av våpenene, men jeg påpekte dem fordi de favoriserer AWM mest.

Endret av Einaman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være irriterende med AWP, men det er nå engang et spill, og det er ikke verre enn å finne en No Sniper-server.

Catch-Gamer har faktisk regler mot AWP/autosniper-whine.

 

Uansett er det slik at mange andre elementer i spillet er urealistisk laget, til fordel for gameplay, f.eks. det at man overlever en håndgranat som eksploderer rett ved deg.

Lenke til kommentar

cs er om gameplay, men hvorfor skal da de lage en gunner som er overpowered og ikke trenger skills, når alle andre våpener er nogenlunde ok i forhold til virkeligheten. fakta er at en AK47 kule skader mere hvis skutt i en lunge enn en AWM kule. q.e.d.

 

og forresten, jeg er ikke sur på at den dreper på ett brystskudd, mer at den kan beveges som om den veide 40g...

Endret av Einaman
Lenke til kommentar
cs er om gameplay, men hvorfor skal da de lage en gunner som er overpowered og ikke trenger skills, når alle andre våpener er nogenlunde ok i forhold til virkeligheten. fakta er at en AK47 kule skader mere hvis skutt i en lunge enn en AWM kule. q.e.d.

 

og forresten, jeg er ikke sur på at den dreper på ett brystskudd, mer at den kan beveges som om den veide 40g...

6894950[/snapback]

AWP er bare vekkastede penger hvis man ikke har skills.

Lenke til kommentar

Hva skjer med at det var noe av det dummeste på lang tid da.

 

Ingen har sagt at CS skal være 100% virklighetsnært. Hadde det vært det så ville det ikke vært noe morro.

 

AWP er jo ikke akkurat det eneste som er urealistisk med CS. Alt er jo urealistisk stort sett. Scouten ville vært stort sett like kraftig og bråka like mye som AWP. En AWP ville ikke veid 20 kg på ordentlig. Jeg har holdt i en 50. BMG og den veide 12 kg. 50. BMG er en god del kraftigere enn .338. Du kan stå 1 meter unna en person uten hjelm å skyte han en gang i hodet med glock uten at han dør.

 

Dette er jo bare noen _få_ av tingene som ville vært helt annerledes in real life.

Lenke til kommentar
cs er om gameplay, men hvorfor skal da de lage en gunner som er overpowered og ikke trenger skills, når alle andre våpener er nogenlunde ok i forhold til virkeligheten. fakta er at en AK47 kule skader mere hvis skutt i en lunge enn en AWM kule. q.e.d.

6894950[/snapback]

Hahahaha, så man trenger ikke skills for å drepe andre med awm?

 

Synes du sniperne under andre verdenskrig var feige - bare fordi de var smarte og brukte kraftigere våpen enn de andre?

Lenke til kommentar
cs er om gameplay, men hvorfor skal da de lage en gunner som er overpowered og ikke trenger skills, når alle andre våpener er nogenlunde ok i forhold til virkeligheten. fakta er at en AK47 kule skader mere hvis skutt i en lunge enn en AWM kule. q.e.d.

 

og forresten, jeg er ikke sur på at den dreper på ett brystskudd, mer at den kan beveges som om den veide 40g...

6894950[/snapback]

 

Altså, du trenger en del skills for å kunne sikte og skyte uten å treffe langt uti hutt og heita med awm.

 

Og jeg tror grunnen til at du laget denne tråden er fordi du suger i cs og du suger helt jævlig med awm. Så du trenger bare noe å klage på.

Lenke til kommentar

Hahahahaha :!:

 

 

Du kan jo starte en del andre tråder med det samme:

 

AK, hvorfor så vanskelig å skyte med. Et av det enkleste våpene i verden, man ser jo barn går med det.

 

 

Flash, hvorfor blir jeg ikke skadet? Når en flashbang utløses har den en temperatur på flere tusen grader. Så hvis den er helt inntil deg blir du brannskada. Samme med smoke.

 

 

Som regel dør man an HE, men ikke her. En granat dør man av som regel hvis den havner under føttern. Men her, nei her springer man like raskt med kniven som før du ble truffet.

 

Hvorfor defuse bare ved å trykke E. Som man vet er det litt vanskeligere å defuse i virkeligheten. Jeg vil ha realisme. Ikke bare trykke E

 

 

:w00t::thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...