Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

kjøpe bedre antenne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei :)

Har akkurat kjøpt meg d-link 4300 denne

men sliter fortsatt litt med sendestyrken, lurte på om det ville hjelpe mye å kjøpe denne siden den orginale senderen er på 5db, mens denne er på 12 db!

Har noen evnt forslag til andre antenner som vil duge? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hei :)

Har akkurat kjøpt meg d-link 4300 denne

men sliter fortsatt litt med sendestyrken, lurte på om det ville hjelpe mye å kjøpe denne siden den orginale senderen er på 5db, mens denne er på 12 db!

Har noen evnt forslag til andre antenner som vil duge? :)

6888835[/snapback]

Vil hjelpe på en del med en slik ja. Men den antennen er vel rettningsbestemt. Så om det er til en trådløs ip-telefon e.l som du går rundt med i huset så ville jeg sett etter en antenne som stråler i alle rettninger.

Er du sikker på at det ikke er interferens fra andre trådløsnett som forårsaker dårlig sendestyrke da? Teste med litt forskjellige channels i oppsettet til trådløsboksen. Start med ch1 og jobb deg oppover med 3kanalsintervall. 1-4-7-10-13

Håper det ordner seg. Trasig når trådløsdekningen ikke er bra.

Skrevet

hmm tenkte på det, men skal ikke være så altfor dårig klientkort jeg har:)

har dette

lurte da på om denne antennen vil være en god forbedring? Ser at sendestyrken på denne er 7 db mot 5 db på orginalantennen!

Eller er det andre ting enn db som spiller inn? vet egentlig ikke hva 2db gjør i forskjell, er db en logaritmisk skala? slik at 2db er masse? :)

Skrevet

er alle enige om at forslaget til la7dfa er det beste for meg? Inspill mottas med stor takk!

Regner med at forslaget han kom med er beregnet til innebruk, men hva betyr det at det står klientantenne i produktbeskrivelsen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...