Ballus Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Vi har en lånedata nå og jeg har lagt innpå rundt 50 sanger innpå og lurer på hvordan jeg får dem over til ipoden uten og slette alle sangene som er innpå fra før av, uten å overføre alle sangene til dataen fra ipoden og så slette dem fra ipoden for så og overføre dem til ipoden igjen, sammen med de 50 nye sangene. Vil helst ikke slette 1000 sanger. Er det noen som vet hvordan? Takker for alle svar
Lars-H Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Kopier - Lim inn? Litt tung setning det der i grunn.
nebrewfoz Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 (endret) Selv bruker jeg et program som heter XPlay. Da kan jeg bruke Windows Explorer og drag'n'drop for å legge mp3-filer over på iPod'en. Dette funker ok med min iPod Photo. XPlay (fra MediaFour) koster penger - USD 29.95. Ser du etter et gratis alternativ, er det noe som heter EphPod. Det er noe uklart for meg hvilke iPod-versjoner som støttes, men det er linker der til diverse iPod FAQs & Forums, så det burde det vel gå an å finne ut av. Det ser i hvert fall ut som om det har de funksjonene du er ute etter. (Jeg vurderer å prøve det selv på en "nr.2-PC".) edit: Jeg ser at enkelte har hatt problemer med ephPod - av typen: mistet alt jeg hadde på iPod'en -, så det er kanskje tryggest om man har en backup av det som ligger på iPod'en, just in case. Når det er sagt; finnes det iPod-relatert SW som aldri noen gang har skapt trøbbel for noen? Endret 18. september 2006 av nebrewfoz
Arne Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Drag and drop virkar jo! Treng ikkje noko program for det.
Ballus Skrevet 18. september 2006 Forfatter Skrevet 18. september 2006 Jeg får ikke til drag-og drop jeg har prøvd og bare dra sanger til ipoden men den tar ikke imot sangene
nebrewfoz Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Med drag & drop blir mp3-filene overført til iPod'en som om det var en vanlig ekstern harddisk. For å spille dem på iPod'en må de registreres i iPod'ens interne "database", og det skjer ikke ved regulær drag & drop. Du må ha noe SW på PC'en som vet hvordan iPod'en organiserer filer internt. EphPod er nevnt, du har også SharePod og YamiPod. (Jeg har ikke brukt noen av disse selv, bare XPlay.) Felles for alle disse programmene er tydeligvis at man må være 110% sikker på hva man gjør før man setter igang, ellers risikerer man å miste alt som ligger på iPod'en. (Been there, done that, had backup.)
Iyon Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Selv bruker jeg et program som heter XPlay. Da kan jeg bruke Windows Explorer og drag'n'drop for å legge mp3-filer over på iPod'en. Dette funker ok med min iPod Photo. 6887589[/snapback] Fungerer ok, som i "går til h.. noen ganger" eller fungerer det bra?
nebrewfoz Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Fungerer ok, som i "har aldri skapt trøbbel for meg". På min forrige iPod (3G?) opplevde jeg at det ble trøbbel etter en reinstallering av Windows (og XPlay) eller noe sånt. Filene var på iPod'en, plassen var brukt, men iPod'en klarte ikke å finne noen av sangene. På den 60GB iPod'en jeg har nå, har det aldri vært problemer. Det går ikke akkurat kjapt å legge 60GB over på en iPod, men jeg satte den i gang om kvelden og dagen etter var alt i boks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå