simson Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Jeg har kun én IDE-kontakt på HK, men kunne tenkt meg å koble til: 1. DVD-brenner 2. DVD-spiller 3. IDE-HD (alle interne, med IDE-kontakter). Lar dette seg gjøre? Eller må jeg i tilfelle kjøpe en SATA-overgang e.l. for å få det til? Og er det noen enkle illustrasjoner tilgjengelig på nettet som viser master og slave-jumper-innstilinger? Har googlet, men finner ikke en god forklaring…
JohndoeMAKT Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Koble til DVD-brenner. Koble til HD. "Kast" DVD-spiller da du har DVD-brenner. Hva mener du med illustrasjoner over master-slage-innstillinger? Diagramer over at en er koblet til som master og den andre som slave?
simson Skrevet 18. september 2006 Forfatter Skrevet 18. september 2006 Koble til DVD-brenner.Koble til HD. "Kast" DVD-spiller da du har DVD-brenner. Hva mener du med illustrasjoner over master-slage-innstillinger? Diagramer over at en er koblet til som master og den andre som slave? 6887141[/snapback] Jepp, hvordan man setter jumperne rett og slett. Har gjort det én gang før for mange år siden, men har glemt hvordan de stilles - og har ikke instruksjonsheftet til enhetene. Har dvd-spilleren fra før, og går litt fortere å kopiere fra cd til cd når to lesere. Men har vurdert å droppe den, ja.
nebrewfoz Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Det er vel ikke nødvendigvis de samme settingene for alle DVD drives, men hvis det er en NEC-unit kan du jo laste ned en Quick Setup Guide fra denne siden. Denne siden kom opp da jeg googlet etter: NEC IDE jumper setting Bytt ut NEC med noe annet, og du skal se du finner noe som passer.
JohndoeMAKT Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 På 100% av brennere, lesere og disker jeg har sett står det hvilke jumpersettings som er hva. Det står ofte [MA SL CS].
Chrichton Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Enkleste er å enten skaffe en SATA/IDE overgang eller kjøpe en IDE-kontroller som dyttes i en ledig PCI slot.
PerB Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Og er det noen enkle illustrasjoner tilgjengelig på nettet som viser master og slave-jumper-innstilinger? Har googlet, men finner ikke en god forklaring… 6887107[/snapback] Nå er du heldig. Dokumentasjonen står på hver enkelt enhet. Dermed har du den på plass. jeg anbefaler riktignok at du setter begge enhetene (maks 2 på en kabel) til Cable Select hvor den som plasseres ytterst på kabelen blir master. Skal du benyttet flere enheter bør du skaffe et IDE-kontrollerkort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå