Gå til innhold

Skal kjøpe nytt headsett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har Sennheiser HD-555 til hjemmebruk. Helt fantastisk lyd, men de kan ikke drives av en MP3-spiller eller lydkortet på PC-en. Blir litt lite lyd og veldig lite bass. Med en ekstra forsterker spiller de sinnsykt bra til prisen.

 

Til iPod-en bruker jeg Sennheiser PX-100. Lette og gode å jogge med (hvis du liker det...), men også veldig fin og detaljert lyd. De er også sammenleggbare, men det kan være vanskelig å finne disse i butikker, da jeg tror de er gått ut av produksjon. Handla mine på HiFi-Klubben, demobrukt for 300kr. Spiller bare bedre og bedre etterhvert.

 

Hører på all slags musikk.

Lenke til kommentar

Sennheiser HD-555 var for store, sånne som MDR-V500DJ var helt grei.

I bought these headphones because I wanted fuller base and sturdy portable design. The MDR-V500DJ is definitely built well, but when you use them with a notebook or cd player or mp3 player they sound cheap and thin. The cd players and all just don't have enough power to push those 40 mm drivers. These headphones have an impedance of 40 ohms making them useless unless you have a preamp in your sound card, an external preamp or a good size home theater amp. The non-professional headphones that will work with your smaller devices have an impedance of around 20ohms or so. I would recommend Panasonic RP HT355 Ear-cup Headphones. They don't fold, but they sure do give a lot fuller bass response and cost about half as much.

 

Hmm, jeg bruker headsett mest med mp3 spilleren min.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Mista headsettet mitt i dag. Hadde lomma åpen når jeg kappkjørte mot en fyr :p

 

Så nå har jeg ikke headsett :cry:

 

MDR-V500DJ Så helt grei ut. Men noen sier at de er tungdrevne. Og jeg bruker headsett mest med mp3 spilleren min. Og det er ikke akkurat noen forsterker. Så har noen flere tips? Gjerne noen som funker bra med mp3 spiller, ikke sånne som funker best med forsterker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...