Gå til innhold

Omtale av Call of Juarez (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Avean, jeg er enig i at Multiplayer mildt sagt var skuffende (hvorfor sa da Mcgroven at MP trakk opp, når det bare var den samme sure suppa?), men at det er scriptet har jeg ikke noe mot. Så lenge det ikke er så super-scriptet som i Call of Duty, så går det egentlig greit.

 

Jeg er forresten uenig i det du sier om at de er for slappe. Som jeg sa tidligere, det var jo aldri hensikten at spillet skulle være sykt fritt i SP, noe omtrent ingen andre FPS er heller. Som jeg sa, så skal jeg være fornøyd om HL2-karakterene også endres til 6/10, for det er knallbra, men MYE mer scriptet enn CoJ. Endres HL2-karakteren til 6/10, så skal jeg være enig i CoJ-karakteren.

Ja, karakter-inflasjon suger, men det MÅ være en viss inflasjon, for man MÅ få kunne sammenligne spill som ligner hverandre. Sånn er det bare!

 

CAT-Scan, han pirket vel bare på en skrivefeil.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Avean, jeg er enig i at Multiplayer mildt sagt var skuffende (hvorfor sa da Mcgroven at MP trakk opp, når det bare var den samme sure suppa?), men at det er scriptet har jeg ikke noe mot. Så lenge det ikke er så super-scriptet som i Call of Duty, så går det egentlig greit.

 

Jeg er forresten uenig i det du sier om at de er for slappe. Som jeg sa tidligere, det var jo aldri hensikten at spillet skulle være sykt fritt i SP, noe omtrent ingen andre FPS er heller. Som jeg sa, så skal jeg være fornøyd om HL2-karakterene også endres til 6/10, for det er knallbra, men MYE mer scriptet enn CoJ. Endres HL2-karakteren til 6/10, så skal jeg være enig i CoJ-karakteren.

Ja, karakter-inflasjon suger, men det MÅ være en viss inflasjon, for man MÅ få kunne sammenligne spill som ligner hverandre. Sånn er det bare!

 

CAT-Scan, han pirket vel bare på en skrivefeil.

6882977[/snapback]

 

Bra med litt diskusjon, slikt liker vi. :)

 

Jeg kan forstå hvorfor dette spillet "splitter" folket, for at det er mye god action i Call of Juarez er udiskutabelt.

 

Mitt største ankepunkt er at spillet virker svært regissert i forhold til det du skal foreta deg, her er valgfriheten lik null. Spillet legger alt for mange føringer. Flere ganger er det for eksempel slik at man ikke skyte når man skal snike, en slik løsning er bare latterlig - da blir spillet forutsigbart. De fleste brettene med Billy (snikemesteren) synes jeg er direkte svake.

 

Gjør heller som i Syphon Filter: Dark Mirror (PSP), gi spilleren et valg om hvordan han skal løse et brett.

 

Når det gjelder karaktersettingen på HL 2 var det ikke jeg som omtalte det spillet - vi er tross alt individer som jobber her, ikke én person med mange navn.

 

Til slutt vil jeg understreke at Call of Juarez er et nokså godt spill, noe annet har jeg heller aldri skrevet.

Endret av mcgroven
Lenke til kommentar

Jeg er enig i anmeldelsen, og syns artikkelforfatteren forklarer godt hvordan han kom frem til sluttkarakteren. Om jeg skulle ha satt en karakter fra 0 til 10, hadde jeg vært på vippen mellom 6 og 7, som muligens hadde bare blitt vippet nedover på grunn av alle de irriterende Billy-brettene. Det er på disse brettene at man merker svakhetene til spillet, samtidig som man irriterer seg over hvor utrolig lite bevegelighet denne spillfiguren gir.

 

Jeg er ingen actiongalning som absolutt må gå rett frem, "guns blazing" og drepe alle, men jeg syns det blir for dumt med den absolutte delingen det er mellom de to figurene; den ene er i kill-em-all-mode, og den andre er en spretten smårolling som bare vil krype rundt i buskaset i stedet for å ta litt ansvar.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt gjennom single player delen av CoJ, ja på hard.

En ting som slo meg, var hvor lett det hele var, og hvor kort det var.

Men jeg er enig med det Mikael Groven skriver om at spillet er som en tvangstrøye, det blir rett og slett klaustrofobisk å spille dette spillet til tider :ermm:

 

Det som ødela spillet mest for meg var iallefall all klatringen, hoppingen å all den andre gymnastikken man ble tvunget til å utdøve med Billy, den banen der du skulle få tak i ørnefjær var så idiotisk å så dårli laget at jeg ble flau av å spille spillet. Minnet meg veldig om *mimretilbake* hoppe/klatrekartene på C-S.

Åsse er det for at hele fjellet så ut som en eneste ferdilaget, litt groft laget, men uansett, trapp...er så utrolig lei sånnt.

En annen ting var hand to hand slossingen, den var elendig og kjederlig laget, huff og huff, de folkene man måtte sloss mot som hadde mye liv tok jo knekken på hånda, *gjesp*

Dessuten var det utrolig kjedelig å spille på en del av de Billy kapitlene, det drap spillegleden...

 

En artig ting fra spillet, der du kommer inn døra til skatten du leter etter. Etter å ha trasket gjennom en hule/indianer tempel, altså åpner du døra, så har du så vidt kommet inn, å der kommer bad guysa rett bak det å sier:

"Vi skjønte du løy, vi fulgte etter deg", den lille filmsekvensen varte i ca 10sec, de kom inn rett etter Billy, rart at man ikke la merke til 10banditter som lusker etter en.

En annen litt artig ting er dette, du er Presten, du kommer inn i fortet til faren til Billy(nei alle navna er blåst ut av hode på meg), med et stasjonert amskingevær, ok helt greit, men til å være et lite fort, så var det usakelig mange folk der, er sikker på jeg drepte en 50stk++ IALLEFALL!, ikke det at det gjør noe, arti som bare det, men litt teit å tenke på.

 

Etterhvert som man fikk se/høre loadefrekvensene til Billy, minnet han meg skikkelig om en emokid :!:

"I'm tired of running", winewinewine, osv osv...å siste replikk fra Billy var jo noe klisje aktig, fikk en ekkel boybandfølelse i munnen av den.

 

Kan jo si at jeg gledet meg som et barn til dette spillet skulle komme, ja, fordi det er et førstepersons cowboyspill(noe det komme mere av), å siden det er så få av dem...kan telle alle med en hånd faktsik. Akkurat det er tragisk.

Synes CoJ virket veldig halvferdig egentlig, ville ikke gitt det mere en 5/10.

 

Skjønner ikke hva alle klager på de lange loadetidene for?

Jeg kjører spillet alt på max(ikke AA, å ikke shadows) men på 1920*1200, å resten fult...loadingene går som det suser.

 

Eneste grunnen til å spille dette spillet igjen, må være for å trå i støvlene til Ray, å starte en liten masakre, det likte jeg best med hele spillet, Ray the man with the guns :cool:

 

Flott skrevet artikkel Mikael, den likte jeg, komisk og fin :)

 

Edit:

Jeg har ikke fådd prøve MP deln ennå(pga mangel på nett), men den kan jo bli bra, så det var en god del baner der iallefall.

Endret av kt600
Lenke til kommentar
Til slutt vil jeg understreke at Call of Juarez er et nokså godt spill, noe annet har jeg heller aldri skrevet.

6883192[/snapback]

 

Kanskje du skulle gitt det 7 av 10 da istedet? Siden 6 virker litt svakt selv på grunnlag av dine egne ankepunkt mot spillet.

6884483[/snapback]

Nei, det synes jeg ikke - omtalen beskriver en rekke slike ankepunkter. Dessuten er ikke karakteren 6 dårlig. Som det står under den i omtalen betyr 6 "nokså godt" - slik jeg skriver over. :)

Endret av mcgroven
Lenke til kommentar

synes man skulle fått lov til å låse opp buen til alle brett etter man hadde klart spillet, teit at det kuleste våpnet er bare på sistebrett :thumbdown:

 

jeg fikk det har lett etter lenge, et morsomt skytespill :) Billy er en av de mer tragiske "action-heltene" jeg har møtt, makan til stakkarslig sutrekopp.

Ray derimot var utrolig kul. på tog-brettet, hvor man kunne komme tett opptil folk, er det utrolig kult å fyre av tolv skudd rett i panna på en tulling som sto litt for nærme i slow-motion, så se han tak baklengs salto avgårde.

 

likte faktisk å gå med en pistol i ene hånden og bibel i andre, og spamme guds-fraser mens jeg slaktet ned bad-guys ;) utrolig kul stemme på Ray.

Lenke til kommentar
Når det gjelder karaktersettingen på HL 2 var det ikke jeg som omtalte det spillet - vi er tross alt individer som jobber her, ikke én person med mange navn.

Selvsagt, men ville du gitt noe mindre til HL2 enn det som det har fått, hovedsaklig på grunn av at det absolutt ikke er noen valgfrihet der, what-so-ever?

 

Til slutt vil jeg understreke at Call of Juarez er et nokså godt spill, noe annet har jeg heller aldri skrevet.

6883192[/snapback]

Dette har litt med inflasjon å gjøre. Jeg har merket at flere hos Gamer.no gir spill 6/10, men sier samtidig at spillet er ganske så godt. Men uansett hvor galt det er, så man egentlig følge inflasjonen litt også, ellers er det ingen ting folk kan sammenligne med, på en måte. Man må liksom gi en lignende karakter til et lignende spill, hvis begge to utfører det meste ganske godt.

 

6/10 ville jeg nok normalt vært enig i, men ikke nå - for 6/10 gis som oftest (tenker nå på anmeldere globalt, ikke bare Gamer.no) til spill som anmelder anbefaler folk å stå over.

 

Men igjen, i anmeldelsen gir du jo faktisk spillet en del ros også. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

vel...jeg mener at anmeldelsen var litt streng. greit, du trekker fram alle poenga, men du overdriver litt føler jeg da. ray er helt klart den av de to som er morsomst å spille, og kunne egentlig klart meg med bare han, men måten storyen er lagt opp på sllik at du må spille begge personene liker jeg, selv om billy kunne trengt litt mer action og litt mindre sniking.

 

når det kommer til dette med lineære spill så er jo dette et typisk eksempel på det, men det er også alle andre skytespill. billy bretta kunne vært noe mer åpne, men ray vasser jo rett igjennom fiendene (til stor glede for spillerne) så det er like greit. og til dere som sammenligner det med oblivion, det blir feil da oblivion er et rollespill med sidequests og masse annet rart du kan gjøre utenom main storyen. vær ærlig nå, tror dere at oblivion (eller alle andre spill av samme type) var like åpent dersom det ar kun main story som var tilgjengelig?

 

ta gun f.eks, der var det noe mer åpent, men igjen, du kunne gjøre andre ting enn main storyen, som å jakte på banditter og sånt. og slik som storyen er bygd opp i CoJ så er det ikke behov for den samme åpenheten av karta, fakitsk så tror jeg at det ville gjordt storyen mer kjipt. hvis du har en gæærn skytegal prest etter deg som er sikker på at du drepte broren hans, hadde du da tulsa rundt i skauen for å plukke blomster og drepe skurker i huler, eller hadde du springi det du var kar om lengst mulig vekk fra der han befant seg raskest mulig?

 

bah dette ble mye text, men som jeg sa i starten, jeg er stort sett enig med deg groven, jeg bare mener du tar for hardt i.

 

jeg hadde gitt i alle fall 7, muligens mer

 

 

btw, andre her som gjerne vil kjøre rally (dette er xpand rally folka) på de bretta som var i dette spillet? :dribble:

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Avean, jeg er enig i at Multiplayer mildt sagt var skuffende (hvorfor sa da Mcgroven at MP trakk opp, når det bare var den samme sure suppa?), men at det er scriptet har jeg ikke noe mot. Så lenge det ikke er så super-scriptet som i Call of Duty, så går det egentlig greit.

 

Jeg er forresten uenig i det du sier om at de er for slappe. Som jeg sa tidligere, det var jo aldri hensikten at spillet skulle være sykt fritt i SP, noe omtrent ingen andre FPS er heller. Som jeg sa, så skal jeg være fornøyd om HL2-karakterene også endres til 6/10, for det er knallbra, men MYE mer scriptet enn CoJ. Endres HL2-karakteren til 6/10, så skal jeg være enig i CoJ-karakteren.

Ja, karakter-inflasjon suger, men det MÅ være en viss inflasjon, for man MÅ få kunne sammenligne spill som ligner hverandre. Sånn er det bare!

 

CAT-Scan, han pirket vel bare på en skrivefeil.

6882977[/snapback]

 

Bra med litt diskusjon, slikt liker vi. :)

 

Jeg kan forstå hvorfor dette spillet "splitter" folket, for at det er mye god action i Call of Juarez er udiskutabelt.

 

Mitt største ankepunkt er at spillet virker svært regissert i forhold til det du skal foreta deg, her er valgfriheten lik null. Spillet legger alt for mange føringer. Flere ganger er det for eksempel slik at man ikke skyte når man skal snike, en slik løsning er bare latterlig - da blir spillet forutsigbart. De fleste brettene med Billy (snikemesteren) synes jeg er direkte svake.

 

Gjør heller som i Syphon Filter: Dark Mirror (PSP), gi spilleren et valg om hvordan han skal løse et brett.

 

Når det gjelder karaktersettingen på HL 2 var det ikke jeg som omtalte det spillet - vi er tross alt individer som jobber her, ikke én person med mange navn.

 

Til slutt vil jeg understreke at Call of Juarez er et nokså godt spill, noe annet har jeg heller aldri skrevet.

6883192[/snapback]

 

 

Det at du ikkje liker snikeoppdrag er ingen grun til å gi et så bra spill så elendig karakter. Presten i Call of Juarez er en av dei tøffaste karakterane eg har sett i et skytespill. Beste western spill siden Outlaws.

Lenke til kommentar
Avean, jeg er enig i at Multiplayer mildt sagt var skuffende (hvorfor sa da Mcgroven at MP trakk opp, når det bare var den samme sure suppa?), men at det er scriptet har jeg ikke noe mot. Så lenge det ikke er så super-scriptet som i Call of Duty, så går det egentlig greit.

 

Jeg er forresten uenig i det du sier om at de er for slappe. Som jeg sa tidligere, det var jo aldri hensikten at spillet skulle være sykt fritt i SP, noe omtrent ingen andre FPS er heller. Som jeg sa, så skal jeg være fornøyd om HL2-karakterene også endres til 6/10, for det er knallbra, men MYE mer scriptet enn CoJ. Endres HL2-karakteren til 6/10, så skal jeg være enig i CoJ-karakteren.

Ja, karakter-inflasjon suger, men det MÅ være en viss inflasjon, for man MÅ få kunne sammenligne spill som ligner hverandre. Sånn er det bare!

 

CAT-Scan, han pirket vel bare på en skrivefeil.

6882977[/snapback]

 

Bra med litt diskusjon, slikt liker vi. :)

 

Jeg kan forstå hvorfor dette spillet "splitter" folket, for at det er mye god action i Call of Juarez er udiskutabelt.

 

Mitt største ankepunkt er at spillet virker svært regissert i forhold til det du skal foreta deg, her er valgfriheten lik null. Spillet legger alt for mange føringer. Flere ganger er det for eksempel slik at man ikke skyte når man skal snike, en slik løsning er bare latterlig - da blir spillet forutsigbart. De fleste brettene med Billy (snikemesteren) synes jeg er direkte svake.

 

Gjør heller som i Syphon Filter: Dark Mirror (PSP), gi spilleren et valg om hvordan han skal løse et brett.

 

Når det gjelder karaktersettingen på HL 2 var det ikke jeg som omtalte det spillet - vi er tross alt individer som jobber her, ikke én person med mange navn.

 

Til slutt vil jeg understreke at Call of Juarez er et nokså godt spill, noe annet har jeg heller aldri skrevet.

6883192[/snapback]

 

 

Det at du ikkje liker snikeoppdrag er ingen grun til å gi et så bra spill så elendig karakter. Presten i Call of Juarez er en av dei tøffaste karakterane eg har sett i et skytespill. Beste western spill siden Outlaws.

6885588[/snapback]

Nå må man begynne å lese det jeg faktisk skriver. Kjør gjerne gjennom omtalen én gang til.

 

1. Jeg kritiserer ikke spillet fordi det har snikeoppdrag, men heller at disse er svake. Men dette er ikke min viktigste innvendig, det er (som nevnt) de enorme føringene som legges på deg.

 

2. Seks er ingen elendig karakter, les gjerne vår artikkel om akkurat dette her.

Lenke til kommentar
Billy er en upopulær ung mann, med en brokete fortid

 

Bråkete mener du vel?

6882064[/snapback]

brok|et a2 el. ~ete a3 (uvisst opph, jf sv brokig)

1 med svært forskjellige farger, spraglet en b- kjole

2 som er sammensatt av mange og forskjellige elementer en b- forsamling

3 innfløkt, vanskelig situasjonen er b- / det gjør det b- for meg

 

Kay

Lenke til kommentar
6/10 ville jeg nok normalt vært enig i, men ikke nå - for 6/10 gis som oftest (tenker nå på anmeldere globalt, ikke bare Gamer.no) til spill som anmelder anbefaler folk å stå over.

6885035[/snapback]

Ah, min favorittdiskusjon: Karakterbruk!

 

Saken er at hos oss er 6/10 det jeg vil kalle en moderat anbefaling. For å gi denne karakteren, må man med andre ord føle at spillet er så bra at man ville kunne anbefale et kjøp, om enn med forbehold om spillets problemer.

 

5/10 er på sin side den andre siden av mynten - et 5/10-spill kan fortsatt være moro, men er som en regel ikke verd å betale fullpris for. Merk at jeg ikke da først og fremst snakker om "moro-per-krone" eller noe annet tåpelig mål, men mer en helhetsvurdering av kvaliteten på spillet.

 

Når det gjelder hva anmeldere globalt gjør, kan de gjøre akkurat hva de vil for vår del. En skala er til for å brukes.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...