Gå til innhold

Redigering i Raw med RawShooter essentials 2006


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke et redigeringsprogram à la Photoshop, men en raw-konverter. Derfor ingen mulighet for layers, masker og selektive justeringer. Det gjør man i andre programmer etterpå.

6877543[/snapback]

 

 

Må ha et større program for å utnytte raw-mulighetene da? Konvertere rett over til f.eks jpg er vel ikke noen hensikt, da er vel den større redigeringsmuligheten som skal være raw borte? eller?

Lenke til kommentar
Har prøvd meg litt på fotografering i Raw.  Lasta ned RawShooter essentials 2006, men synes det mangler en del. Er helt amatør på dette, og vil gjerne spørre, er dette et veldig forenklet redigeringsprogram ?

6877324[/snapback]

 

Har du Nikon så vil jeg anbefale deg Nikon Capture NX. Ellers finnes det mange RAW konvertere på markedet bl.a Bibble, DxO, Capture One, Adobe Photoshop Camera RAW for å nevne noen. De fleste kan du laste ned gratis for en prøveperiode på 3-4 uker.

Lenke til kommentar
Må ha et større program for å utnytte raw-mulighetene da? Konvertere rett over til f.eks jpg er vel ikke noen hensikt, da er vel den større redigeringsmuligheten som skal være raw borte?  eller?

6877661[/snapback]

 

De funksjonene RawShooter Essential har - hvitbalanse, eksponering, fargemettning ++ er justeringer som det er en fordel å få gjort på bildet i konverteringsprosessen før konvertering til 8 bit og JPG komprimering.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Premium-versjonen er vel ikkje lengre tilgjengeleg, etter at Adobe kjøpte opp Pixmantec. Dei skal integrere deler av Rawshooter inn i Lightroom meiner eg.

6877818[/snapback]

 

Så nedlastningsmuligheten på Pixmantec er fjernet, så det stemmer nok.

6878983[/snapback]

 

Det fantes en gratis tidsbegrenset prøveversjon av Premium. Den bør vel være tilgjengelig et sted. Noen som vet om en adresse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...