Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen spørsmål om nettverk.


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på noen spørsmål om nettverk. Tror nokk alle spørsmålene er antageligvis spurt om før, men jeg finner ikke noe spess svar om noen av dem..

 

1. Når jeg skal sette opp datamaskinen slik at folk kan få tilgang til den. Hva skal jeg gjøre da, og hvordan skal jeg gjøre det ? Har hørt du må gjøre flere ting enn å kjøre nettverksveiviser..

 

2. XP Pro og XP Home er to forskjellige OS. Skal det ha noe å si. Jeg burde komme inpå pc'en uannsett om det er to forskjellige OS ?

 

3. Når jeg skal dele ting. Bør jeg bruke "Simple Filesharing" eller "Advanced Filesharing" ?

 

Takker for seriøse og utfyldene svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener lokalnett. Jeg har fått det til og funke nå. Jeg finner den berbare når den bruker kabel, men når den bruker trådløst så finner jeg den ikke.

 

Den stasjonære (min) har ALLTID kabel og har XP Pro som OS. Den bærbare (foreldrene mine sin) har ALLTID trådløst og har XP Home som OS.

 

Hva må jeg gjøre for at jeg skal kunne komme inpå det bærbare og den inpå meg, når den bærbare har trådløst og min stasjonære har kabel ?

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Jeg mener lokalnett. Jeg har fått det til og funke nå. Jeg finner den berbare når den bruker kabel, men når den bruker trådløst så finner jeg den ikke.

 

Kansje litt dårlig forklart, fordi jeg finner pc'ene og jeg kommer også inpå dem og kan kopiere ting fra de mappene som er delt! :) Dette vil si at brannmurene IKKE sperrer!

Endret av Smork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...