Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke bootet XP


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg får følgende feil ved oppstart:

 

0041 floppy drive a error

0006 Equipment...

 

Har ganske gammelt hovedkort (Intel-815 Motherboard), men har fungert med XP et halvt år nå.

 

Maskinen var på og restartet av seg selv, og i oppstarten etterpå sto disse feilmeldingene.

 

Noen som har vært borti noe lignende? Hvordan oppdaterie bios'en evt? Virker som om det er der feilen ligger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det er vel etter BIOS-oppstart som dere sier. Og ja, menldingen er Error loading operating system."

 

Når jeg setter HD'en i en annen maskin som slave får jeg kun tilgang til den ene av de to partisjonen på disken. Jeg får ikke tilgang til partisjonen med XP-innstallasjonen. Får en melding om "Denne disken er ikke formatert. Formatere nå?" når eg trykker på den. Den funken fint inntil plutselig. Hva kan dette skyldest?

 

Hadde det ikke vært for de 40GB med bilder og dokumenter som er på xp-partisjonen ville jeg bare formatert, men det er jo litt dumt å gjøre nå.

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Det er vel etter BIOS-oppstart som dere sier. Og ja, menldingen er Error loading operating system."

 

Når jeg setter HD'en i en annen maskin som slave får jeg kun tilgang til den ene av de to partisjonen på disken. Jeg får ikke tilgang til partisjonen med XP-innstallasjonen. Får en melding om "Denne disken er ikke formatert. Formatere nå?" når eg trykker på den. Den funken fint inntil plutselig. Hva kan dette skyldest?

 

Hadde det ikke vært for de 40GB med bilder og dokumenter som er på xp-partisjonen ville jeg bare formatert, men det er jo litt dumt å gjøre nå.

 

Noen forslag?

 

Vet at det er sent, men til alle andre som trenger svaret:

Jeg har fått samme melding to ganger. Og til meg så måtte jeg bare sette inn OS installasjons CD'n min for å først komme inn i windows. Deretter for å fjerne error'en, kan du laste ned evt. .NET framework 3.5

Eller prøve å formatere (prøv å last ned ny framework først du)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...